Bra skrivare?

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Användarvisningsbild
Chippen

Bra skrivare?

Inlägg av Chippen »

jag är på jakt efter en bra och billig skrivare.

Jag vill i stort sett bara skriva ut text så vad jag letar efter är förmodligen en laser skrivare med ganska billig utskrift per sida. Skrivaren behöver inte kunna skriva färg.
Det vore även trevligt om den kunde skriva dubbla sidor automagiskt (detta är dock inget krav även om det är mycket önskvärt)

Själva skrivaren ska hällst inte kosta mer än 1000 kr.

Önskvärt är förstås också att den stödjs av ubuntu eller är en nätverksskrivare så jag kan koppla den till routern :).

Någon som har något tips?

MVH
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

SV: Bra skrivare?

Inlägg av Turbo »

Chippen skrev: jag är på jakt efter en bra och billig skrivare.

Jag vill i stort sett bara skriva ut text så vad jag letar efter är förmodligen en laser skrivare med ganska billig utskrift per sida. Skrivaren behöver inte kunna skriva färg.
Det vore även trevligt om den kunde skriva dubbla sidor automagiskt (detta är dock inget krav även om det är mycket önskvärt)

Själva skrivaren ska hällst inte kosta mer än 1000 kr.

Önskvärt är förstås också att den stödjs av ubuntu eller är en nätverksskrivare så jag kan koppla den till routern :).

Någon som har något tips?

MVH
SAMSUNG LASERSKRIVARE ML-2010PR
Svart/vit laserskrivare som skriver 20 sid/min med en upplösning på 1200x600dpi. Ansluts via USB 2.0 eller parallellport Internetpris:759:-
Bilagor
samsung.jpg
samsung.jpg (296 KiB) Visad 1825 gånger
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

Är det någon skillnad på den som heter ML-2010 och ML-2010PR?
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

Jag hittar ingen skillnad fas jag googlat.  Onoff affären vet väl.  Nu kan jag inte svära på att den funkar på Ubuntu.  Själv kör jag en gammal HPLaserjet5L till Ubuntu men den blev utdömd här på forumet  ;D  HP har annars billiga laser.

HP Laserskrivare LJ 1018
Sv/v laserskrivare med en upplösning på upp till 600x600 dpi. Den har en utskriftshastighet upp till 12 sid/min. Den har en arkmatare som klarar av 150 ark. Den ansluts via USB 2.0
                                                                                                                                          699:-
Bilagor
HP.jpg
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

Tack så mycket!
Jag ska nog köpa en Samsung ML-2010 :D
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"