Jag minns att jag kunde spela in det rullande ljudet, från exempelvis en film, när jag körde Audacity i Windows, när man valde "Stereo mix" som inspelningskälla, eller något i den stilen. Jag skulle gärna vilja göra detta också i Ubuntu, men mitt Audacity saknar den lilla rutan där man väljer inspelningskälla. Någon annan som råkat ut för detta, eller kan tipsa om ett annat program? Bråttom!
Tack för snabba svar.
Så här ser toolbaren ut:
[img width=88 height=35]http://pici.se/thumbs/t_YljXHXvRd.gif[/img]
Inspelningsproblem i Audacity (Stereo mix)
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Inspelningsproblem i Audacity (Stereo mix)
Inspelningskälla kan du ange i den vanliga volymkontrollen uppe vid klockan (i Gnome alltså).
Jag kör inte Gnome. Ska ta och testa, det kanske blir en temporär lösning, tack!
Ingen som har en annan lösning?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Du kan använda vilket externt mixer-program som helst, det behöver inte vara Gnomes. Terminalbaserade alsamixer finns ju också, eller så kan du installera paketet alsamixergui.
Ska titta på det, tack!
Edit: Vad är det egentligen jag ska göra i AlsaMixer för att påverka Audacity? Hittar ingen kontroll för inspelning av ljudet som program outputtar...
Edit: Vad är det egentligen jag ska göra i AlsaMixer för att påverka Audacity? Hittar ingen kontroll för inspelning av ljudet som program outputtar...
Senast redigerad av 1 mqarcus, redigerad totalt 26 gånger.