Tjoho!
Jag har fått ett sug att börja spela lite på en gammal private server som jag älskat en gång i tiden. Jag har installerat RO med wine men patcharen funkar inte.
Jag kollade de 3 guiderna på wineHQ men dom hjälpte inte.
Ragnarok online.
- DeepThought
SV: Ragnarok online.
Vad får du för felmeddelanden när du försöker köra patchen?
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Privat serverns patchare säger ingenting. Den bara står still.. Och Sakray patcharen säger " Failed to get: 'Extrem massa koreansk text'.txtDeepThought skrev: Vad får du för felmeddelanden när du försöker köra patchen?
- DeepThought
Ok, det kommer ingen intressant info i terminalen heller, eller? Stannar den, eller väntar den bara på något (får du timeout efter en lång stund?). Enligt AppDb (som du hade kollat på?) så skall man kopiera en .dll-fil som heter mfc42.dll, och någon skall tydligen ha patchat manuellt också. Tyvärr kan jag kan nog inte hjälpa dig så mycket mer.. 

WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Hur får jag fram information i terminalen?DeepThought skrev: Ok, det kommer ingen intressant info i terminalen heller, eller? Stannar den, eller väntar den bara på något (får du timeout efter en lång stund?). Enligt AppDb (som du hade kollat på?) så skall man kopiera en .dll-fil som heter mfc42.dll, och någon skall tydligen ha patchat manuellt också. Tyvärr kan jag kan nog inte hjälpa dig så mycket mer..![]()