alsamixer: function snd_ctl_open failed for default: No such device
Och tja... jag har ingen aning om hur man ska börja och behöver snälla steg-för-steg-beskrivningar (därför jag postade i nybörjarforumet) så inget komplicerat språk här, snälla

Coolt, där har vi den. Det där "kortet" verkar vara lite speciellt, inte ens tillverkaren vill veta av den.Johanna skrev: Bus 003 Device 002: ID 0d8c:0201 C-Media Electronics, Inc.
Det kan vara så att ljudkortet är felbyglat. Har du manualen kvar till moderkortet, eller vet vilket moderkort det är?Johanna skrev: Funderar på om det inte var så att det började krångla efter att XP var inne på den en vända i våras...
Jupp, med tanke på att det var jag som satte in det förra hösten så vet jag, det är ett ASRock 939Dual-VSTA. Ska bara leta fram manualen också då...Mekaniserad Apelsin skrev:Det kan vara så att ljudkortet är felbyglat. Har du manualen kvar till moderkortet, eller vet vilket moderkort det är?Johanna skrev: Funderar på om det inte var så att det började krångla efter att XP var inne på den en vända i våras...