GMAIL fungerar inte i FF (opåverkbart script?)

Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

GMAIL fungerar inte i FF (opåverkbart script?)

Inlägg av Recordable »

Inne på GMAIL när man klickar på ett mail så laddar det först som att det verkligen är på väg att öppna det men strax därefter händer ingenting, eller också kommer det upp ett meddelande om att ett script inte fungerar. Vad menas? :-\ ???
Senast redigerad av 1 Recordable, redigerad totalt 24 gånger.
ehnar
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

SV: GMAIL fungerar inte i FF (opåverkbart script?)

Inlägg av ehnar »

använder du moblock?

Det har en tendens att låsa tillgången till vissa adresser, t.ex. GMAIL. Fast det borde gå att ändra inställningar i det programmet att den tillåter vissa IP-adresser, men jag har ingen koll. Det enda rådet i så fall är att stänga av moblock.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

jag råkade ut för samma sak. Det är adblock plus som blockerar, om man inaktiverar den på mail.google.com så funkar det. Om man vill slippa googleannonser osv så kan man istället fixa det mha ff-tillägget customizegoogle.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Recordable »

Ibland blir jag så trött på adblock, noscript och allt vad dom heter, även om dom för det mesta är väldigt nyttiga :P

Tack för hjälpen! ;)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Recordable skrev: Ibland blir jag så trött på adblock, noscript och allt vad dom heter, även om dom för det mesta är väldigt nyttiga :P

Tack för hjälpen! ;)
Varsågod! :) jag var ju fö tvungen att kolla och fick ju samma problem. Väldigt irriterande. Eftersom det fungerat tidigare så har väl något ändrats, antingen hos Gmail eller hos Adblock.
Ytterligare test visar att det fungerar att öppna mejl med Adblock aktivt om man kör Gmail som "vanlig html".
ehnar
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av ehnar »

för mig funkar det finfint med åtkomst till gmail och ha adblock aktiv. För mig är det moblock i stället som blockerar... Stoppar jag moblock funkar allt finfint ;)
Någon som vet hur jag ställer in moblock så att jag kan ha det aktivt och komma in på t.ex. gmail? Tacksam för förslag.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Scriptblock har jag lagt ner, bromsade för mycket, men Flashblock är himla najs, dom flesta sidorna har ju flash annonser & crap så allt laddas bytydligt snabbare...

Adblock, vette fän hur bra det fungerar egentligen - märker ingen störe skillnad med det avslaget, då gör flashblock betydligt större skillnad...
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

farmfield skrev: Scriptblock har jag lagt ner, bromsade för mycket, men Flashblock är himla najs, dom flesta sidorna har ju flash annonser & crap så allt laddas bytydligt snabbare...

Adblock, vette fän hur bra det fungerar egentligen - märker ingen störe skillnad med det avslaget, då gör flashblock betydligt större skillnad...
Adblock plus är det som gäller och så ska man prenumera på något filter, tex Easylist. I gamla Adblock (den utan plus) behöver man filter.g.updater också. I båda Adblock-varianterna kan man klicka på en annons och välja att blocka den, man kan skriva in hela domäner som ska blockas osv
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"