Jag tänkte skapa en ny sida i wikin, men får felmeddelande om att jag inte har tillåtelse att skapa en ny sida. Jag är inloggad på forumet, måste jag logga in särskilt på wikin, eller vad är det som går fel?
Sidan skall handla om hur man installerar Samsungs skrivare ML-3050 och ML-3051 , utan att behöva använda Samsung Unified Linux Drivers, som verkar vara ett säkert sätt att få en massa problem. Innehåller en del trix som går att använda vid installationer av andra PostScript-skrivare.
Texten är klar, men jag kommer inte att sitta mer i kväll med det här. Hoppas någon svarar på hur jag skall komma åt wikin innan helgen.
Kan inte skapa ny sida i Wikin
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
SV: Kan inte skapa ny sida i Wikin
Du måste regga dej på nytt i portalen, tyvärr. Lite mer info här http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,10476.0.html
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Menar du wikin eller portalen?
Alternativet vore ju att lägga allting här under Tips och Trix>HowTos
Då kan jag flytta över det till portalen ifall du inte är registrerat där.
LJ
LJ
Nu är jag riktigt förvirrad (vilket tyvärr inte är så ovanligtLittle John skrev: Menar du wikin eller portalen?
LJ

Vad är "portalen"?
Behöver jag andra konton, för wikin och "portalen", än det jag använder här på forumet?
Jag har, vad jag vet/kommer ihåg, inte fått något mejl, om att registrera om mig. Jag tror att jag har skrivit lite i wikin här förrut, men det kan vara någon annan, liknande, wiki som jag blandar ihop det med.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Portalen är det du kommer till när du bara skriver adressen ubuntu-se.org. Egentligen är adressen dit http://ubuntu-se.org/drupal/ Portalprogrammet är drupal.
Meningen är att alla nya "wiki-sidor" ska skrivas in i portalen, dvs i drupal. Det finns också en gammal wiki http://ubuntu-se.org/Wiki dit du kommer om du klickar på wiki-fliken i toppmenyn. Meningen är att den ska avvecklas så att all info hamnar i drupal, men så länge det finns värdefull info kvar i gamla wikin så kommer den att finnas kvar.
Det är olika inloggningar - och därmed registreringar - till portalen (drupal), gamla wikin och forumet. Om du tycker det blir för rörigt, så följ Little Johns förslag, skriv in i Tips och Trix>HowTos här i forumet så flyttar han det till portalen.
Meningen är att alla nya "wiki-sidor" ska skrivas in i portalen, dvs i drupal. Det finns också en gammal wiki http://ubuntu-se.org/Wiki dit du kommer om du klickar på wiki-fliken i toppmenyn. Meningen är att den ska avvecklas så att all info hamnar i drupal, men så länge det finns värdefull info kvar i gamla wikin så kommer den att finnas kvar.
Det är olika inloggningar - och därmed registreringar - till portalen (drupal), gamla wikin och forumet. Om du tycker det blir för rörigt, så följ Little Johns förslag, skriv in i Tips och Trix>HowTos här i forumet så flyttar han det till portalen.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Tackar vulfgar för ett bra svar. Ni borde kanske lägga till den informationen någonstans där den är lätt att hitta på hemsidan.
Som jag hade tänkt lägga upp det. Hade jag tänkt att först skriva in texten på wikin och komplettera med några korta och allmänt hållna artiklar om PostScript-skrivare, CUPS och ppd-filer (PostScript a la 80-talet kunde jag sedan tidigare, men för att få min skrivare att funka fick jag lära mig en massa andra saker på djupet, lite stressande, men delvis intressant). Att jag vill kunna skriva på "portalen"/wikin beror på att det känns bättre att lägga vissa detaljer i separata artiklar, än att knöla ihop dem i en enda stor.
Sedan hade jag tänkt lägga upp om en tråd om att sidan finns och kan behöva förbättringar. Meningen med att ha en tråd skulle vara dels att väcka uppmärksamhet, dels om någon ville ställa frågor till mig personligen (för det funkar väl inte så bra på en wiki?).
Jag ber om ursäkt för om ttexten ovan innehåller extra bokstäver eler saknade bokstäver. Det är något som stör radiosignalen från mitt tangentboard.
Som jag hade tänkt lägga upp det. Hade jag tänkt att först skriva in texten på wikin och komplettera med några korta och allmänt hållna artiklar om PostScript-skrivare, CUPS och ppd-filer (PostScript a la 80-talet kunde jag sedan tidigare, men för att få min skrivare att funka fick jag lära mig en massa andra saker på djupet, lite stressande, men delvis intressant). Att jag vill kunna skriva på "portalen"/wikin beror på att det känns bättre att lägga vissa detaljer i separata artiklar, än att knöla ihop dem i en enda stor.
Sedan hade jag tänkt lägga upp om en tråd om att sidan finns och kan behöva förbättringar. Meningen med att ha en tråd skulle vara dels att väcka uppmärksamhet, dels om någon ville ställa frågor till mig personligen (för det funkar väl inte så bra på en wiki?).
Jag ber om ursäkt för om ttexten ovan innehåller extra bokstäver eler saknade bokstäver. Det är något som stör radiosignalen från mitt tangentboard.