Hej på er igen, jag kom aldrig ur mitt problem med uppdateringen och har nu bestämt mig för att avisntallera ubuntu från hårddisken, hur gör jag detta utan att Windows partitionen tar skada ? (de två delar hårddisk).
Jag har grub, och numera visas ett gäng varianter av ubuntu i denna meny, så många att jag tvingas scrolla ner en hel skärm för att komma till XP valet, detta börjar nu tära på min dators utrymme och jag måste göra mig av med ubuntupartitionen.
Jag kan komma åt terminalen, kan jag avinstallera ubuntu därifrån, och därefter även grub och därmed bli av med ubuntu från datorn helt och hållet?
Allt utan att skada windows?
Hoppas på en avinstallationsguide, snälla tänk på att jag inte är bevandrad i linux, jag skulle verkligen uppskatta om detta kan förklaras hyffsat jordnära, jag är mkt grön på detta.
Mvh // Martinsson
hur avinstallerar jag ubuntu från en hårddisk delad med XP
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
-
SV: hur avinstallerar jag ubuntu från en hårddisk delad med XP
har kommit till det där med hantera i "datorhantering". har tagit bort swap och där linux var installerad. Den "delen" där linux tidigare var installerad står som "inte allokerat" och "ingår" inte tillsammans med resterande av disken. dvs ihop med XP delen av disken. hur får jag de att "gå ihop" igen??