Har kört 7.06 sedan det kom ut och tänkte att det var dax att uppgradera till 7.10 nu när det varit ute ett tag. Sagt och gjort och allt fungerade som det skulle.... Trodde jag för när jag startade om så var det inte längre automatisk inloggning. Gick in i system>administration>inloggningsfönster>säkerhet och aktiverade automatisk inloggning. Klickade stäng och startade om datorn. Men det blev samma visa igen, ingen automatisk inloggning. Gick till system>administration>inloggningsfönster>säkerhet igen och då var det inte längre aktiverat. Aktiverade och stängde fönstret och gick tillbaka och kollade direkt, då var inställningarna borta igen.
Hur gör man för att aktivera automatisk inloggning för det fungerar inte att klicka i rutan, är det något mer man ska göra eller finns det någon konfigfil man kan ändra i direkt?
Fungerade ju fint innan uppgradering till 7.10. Det fungerar fint på laptopen men där har jag å andra sidan installerat 7.10 från grunden.
Tack för svar!
Automatisk inlogging fungerar inte efter upg. till 7.10 [LÖST]
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Automatisk inlogging fungerar inte efter upg. till 7.10 [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 24 gånger.
Workstation: Ubuntu 9.04 | Laptop: Ubuntu 9.10 | Server: Ubuntu 8.04 LTS
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
SV: Automatisk inlogging fungerar inte efter upg. till 7.10
Svarar själv då jag hittade lösningen, eller rättare sagt jag fick hjälp via http://ubuntuforums.org
(ifall någon annan får liknande problem)
La till detta i /etc/gdm/gdm.conf
AutomaticLoginEnable=true
AutomaticLogin=*anv.namn*
(ifall någon annan får liknande problem)
La till detta i /etc/gdm/gdm.conf
AutomaticLoginEnable=true
AutomaticLogin=*anv.namn*
Workstation: Ubuntu 9.04 | Laptop: Ubuntu 9.10 | Server: Ubuntu 8.04 LTS