Terminera ett jobb
Terminera ett jobb
Kör kubuntu Gutsy och undrar hur man terminerar ett jobb i terminalen. Har fått Ctrl + Z för att avbryta men om jag då bara skriver exit så säger den att det finns stoppade jobb. Försöker jag med kill %1 (finns ett jobb, det som är stoppat) så blir det fel trots att flera cheatrsheets om bash säger att det ska funka. Vad gäller egentligen?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: Terminera ett jobb
Ctrlz pausar lägger i bakgrunden, du kan få tillbaka jobbet med fg. Om du vill stänga av så är det ctrl c som är biljetten.Frostbite skrev: Kör kubuntu Gutsy och undrar hur man terminerar ett jobb i terminalen. Har fått Ctrl + Z för att avbryta men om jag då bara skriver exit så säger den att det finns stoppade jobb. Försöker jag med kill %1 (finns ett jobb, det som är stoppat) så blir det fel trots att flera cheatrsheets om bash säger att det ska funka. Vad gäller egentligen?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Terminera ett jobb
eller så startar du programmet i bakgrunden och sedan kan du döda det...Mekaniserad Apelsin skrev:Ctrlz pausar lägger i bakgrunden, du kan få tillbaka jobbet med fg. Om du vill stänga av så är det ctrl c som är biljetten.Frostbite skrev: Kör kubuntu Gutsy och undrar hur man terminerar ett jobb i terminalen. Har fått Ctrl + Z för att avbryta men om jag då bara skriver exit så säger den att det finns stoppade jobb. Försöker jag med kill %1 (finns ett jobb, det som är stoppat) så blir det fel trots att flera cheatrsheets om bash säger att det ska funka. Vad gäller egentligen?
Kod: Markera allt
bg
kill %1
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome