Borde det gå att installera på ett USB-minne?

Samma här! Verkar vara belastad lina dock.. Ligger på runt 300 KB/s.turbo skrev: Laddade genast ner den. Ska köra den i Virtualt först.![]()
Sedan lär du installera valfri skivbordsmiljö eller fönsterhanterare.sudo apt-get install xserver-xorg
Jag måste erkänna att jag missförstod det hela först jag med. Jag trodde det var en strippad version av Ubuntu's desktop-version. Men detta är ju precis samma som Server-versionen, så vad är så speciellt med JeOS att det får ett eget namn?Mekaniserad Apelsin skrev: ER? Varför?
Anledningen till att man installerar den här versionen är ju att du tänkt installera virtuella maskiner på datorn och endast använda dem, utan att dra ner datorn med massa onödigt lull-lull. Så varför installera den här versionen och sedan installera de saerna ovanpå ändå?
Okey!! Nu är jag med. Jaha Trodde som hund.Mekaniserad Apelsin skrev: ER? Varför?
Anledningen till att man installerar den här versionen är ju att du tänkt installera virtuella maskiner på datorn och endast använda dem, utan att dra ner datorn med massa onödigt lull-lull. Så varför installera den här versionen och sedan installera de saerna ovanpå ändå?
Jasså så det följer inget grafiskt med från början?zero gravity skrev: Läste på lite om distron. Verkar enbart vara en slimmad och anpassad version för att köras under vmware eller vad det kallas.
Eller tvärtom? Den är fixad för att kunna köra vmware-server på så att man kan köra flera stycken virtuella maskiner utan att ubuntu i botten tar för mycket "energi". Jag ska nog installera det där och köra flera stycken maskiner på min nya dator, har tidigare kört virtualbox (VirtualBVRDP) på en maskin med massor av X installerat men inte igång (startar inte gdm).zero gravity skrev: Läste på lite om distron. Verkar enbart vara en slimmad och anpassad version för att köras under vmware eller vad det kallas.
Fick de visst om bakfotenMekaniserad Apelsin skrev:Eller tvärtom? Den är fixad för att kunna köra vmware-server på så att man kan köra flera stycken virtuella maskiner utan att ubuntu i botten tar för mycket "energi". Jag ska nog installera det där och köra flera stycken maskiner på min nya dator, har tidigare kört virtualbox (VirtualBVRDP) på en maskin med massor av X installerat men inte igång (startar inte gdm).zero gravity skrev: Läste på lite om distron. Verkar enbart vara en slimmad och anpassad version för att köras under vmware eller vad det kallas.
Tror till och med jag ska prova windows XP (som virtuell maskin) oxå, det var länge sedan man såg de gröna fälten.