Ubuntu värgrar bootas

Zlamo

Ubuntu värgrar bootas

Inlägg av Zlamo »

Hejsan, ny på forumet så ni vet.

Jag har precis instalerat Ubuntu 7,10 på min C disk.
Tänkte köra med båda ubuntu och windows så jag har windows på c redan, å sen gjorde jag en ny partiotion på c.
Sendan installera jag det. Men nä jag hade installerat allt å allt var klart laddat hem upptateringar till grafikkotet osv.
Sen så står det att man ska starata om datan, Gör det kommer upp den menyn där man ska välja operativsystem, Ubuntu / windows. Trycker på Ubuntu, då kommer den upp den ubuntu loggat och ett sån laddning ruta (eller vad man ska kalla det) Men det stannar typ när den e på 2 % laddas aldrig färdigt  :-\ Riktigt irriterande , Hoppas det är nån som kan hjälpa mig :-)
Tack så mycke, tänk på att jag e ny ^^ så ni vet tack så länge. 
Användarvisningsbild
DeepThought

SV: Ubuntu värgrar bootas

Inlägg av DeepThought »

Hejsan!

I menyn där du kan välja OS skall du se till att markera Ubuntu, tryck sedan på e och välj vmlinuz-raden (den långa ;)). Tryck på e igen och ta bort splash (och gärna quiet), tryck enter och sedan b för att starta. Du skall nu få betydligt mer info om vad som fungerar (och inte fungerar) under uppstarten. Det kanske kan ge några tips om vad som inte fungerar.

Fungerar recovery mode?
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Zlamo

SV: Ubuntu värgrar bootas

Inlägg av Zlamo »

Okej, testade det, funkade fösrsta gången :) Sen ändra jag en sak på grafikkortet och la till den skämen jag hade å så, sen stod det att jag skulle logga ut får att det skulle börja gälla så jag gjorde det. Kom in på där man skriver in sin avändare och så men när jag är på vägg att logga in så kommer det upp en ruta att Videomode is not support  ???
Tack för hjälpen skulle behöva mer x)
Vet du hur man activerat så man har två skärmar btw ?
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"