Stora applets

Gasten
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Stora applets

Inlägg av Gasten »

Hallå!

Jag har testat att förstora min nedre panel till sissådär 50 px. Funkar bra, men "Visa skrivbordet" och "Papperskorgen"-applena är lite för stora. Finns det något sätt att förminska dem? Kanske till och med ett sätt så att man kan lägga den ena över den andra?gconf-editor hade inget. Tack på förhand!

Gasten

PS, Sa jag att det var Gnome det handlar om?
Macchi

Stora applets

Inlägg av Macchi »

Hej,
50 pixlar är dubbelt så mycket som man brukar ha på den nedre panelen i Ubuntu, förstås gällande Gnome.
Vid större ändringar kan man tyvärr inte anta att proportionerna mellan alla ikoner förblir okej.

Ursäkta att jag ställer en dum fråga: Måste du ha en stor nedre panel som tar upp en större del av skärmen?
Kanske önskar du "plastikoperera" Ubuntu så att den liknar OS X? I så fall, är det någon annan som kan föreslå bra lösningar? Det finns en hel del saker att ladda ned samt olika förslag på internet.
/M
Gasten
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Stora applets

Inlägg av Gasten »

Nej nej, här ska det inte bli en OS X-klon. Hade jag velat ha en sådon hade jag skaffat osx och inte linux. Jag försöker bara att skilja mig från gnome-standarden. Fast jag -måste-inte.

Skulle mest höra om det fanns någon feature som jag missat på någon vänster...
Okänd

Stora applets

Inlägg av Okänd »

En variant är att ta bort den panelen och köra in gdeskleten "Dock" som är lite mer justerbar. Fast det är kanske ingen lösning på problemet iofs. - mer ett kringgående av problemet. ;)
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"