Bytte utsende automatiskt vid uppdatering. [LÖST]

kilefors

Bytte utsende automatiskt vid uppdatering. [LÖST]

Inlägg av kilefors »

Fick ett meddelande om att det fanns tillgängliga uppdateringar. Tryckte på knappen ock godkännde utan att kolla så noga.
Nu när jag startat om datorn ser det inte alls ut som vanligt. Bara en helblå blid och inga menyer eller nåt. Verkar som det är nåt som heter "xfce" Vad är detta, och varför kom det dit. Tyckete bättre om det gamla utseendet som kom som standars i ubuntu.

Går det att få tillbaka på nåt sätt?
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 19 gånger.
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

SV: Bytte utsende automatiskt vid uppdatering.

Inlägg av Rasmus »

kilefors skrev: Fick ett meddelande om att det fanns tillgängliga uppdateringar. Tryckte på knappen ock godkännde utan att kolla så noga.
Nu när jag startat om datorn ser det inte alls ut som vanligt. Bara en helblå blid och inga menyer eller nåt. Verkar som det är nåt som heter "xfce" Vad är detta, och varför kom det dit. Tyckete bättre om det gamla utseendet som kom som standars i ubuntu.

Går det att få tillbaka på nåt sätt?
För att få till baka gnome (som är standard i ubuntu) väljer du alternativ i logginrutan och sen gnome. Eller är det loggintutan du vill ha tillbaka? då väljer du system>administration>inloggningsfönster>lokal och sen den du vill ha.
kilefors

SV: Bytte utsende automatiskt vid uppdatering. [Löst]

Inlägg av kilefors »

Tack nu har jag tillbaka vanliga utseendet igen.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"