Min text
http://ubuntu-se.org/drupal/apturl
Originalet
The AptURL Protocol Handler is a program that handles special URLs for installing packages. This means that special links in web pages can install software. Ubuntu 7.10 has AptURL installed by default. Installing applications does not get any easier than this.
apturl lets you install packages using a apt:pkgname like synatx
Example
If you want to install nagios2 from web browser just type the following command and press enter
apt:nagios2
This will prompt you with the following message
apt
AptURL should be compatible with most browsers on Ubuntu
If you Want to make your own AptURLs The format is simple: apt:packagename
apturl - kolla gärna min översättning
- Daniel Nylander
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
SV: apturl - kolla gärna min översättning
AptURL-protokollhanteraren är ett program som hanterar speciella url:er för att installera paket. Det innebär att speciella länkar på webbsidor kan hjälpa dig att installera programvara. I Ubuntu och Kubuntu 7.10 är AptUrl installerat som standard. Installation av program har aldrig varit enklare än så här.AptURL protokollhanterare är ett program för paketinstallation med hjälp av en URL. Det innebär att speciella länkar på en hemsida enkelt kan installera program. I Ubuntu och Kubuntu 7.10 är AptUrl standard. Installation av program har aldrig varit enklare än så här.
apturl låter dig installera paket med syntaxen apt:paketnamn.apturl låter dig installera paket med en apt:paktenamn syntax.
--
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
Tack dina synpunkter, skall titta på detta när jag kommer hem till helgen.
Nu har jag rättat till en del med hjälp av dina synpunkter, kolla gärna hur det blev.