Problem med Pigdin och Firefox och en liten fråga

DanneD

Problem med Pigdin och Firefox och en liten fråga

Inlägg av DanneD »

Jag har haft problem med firefox och Pigdin sedan jag uppdaterade till Gutsy.

Pigdin: Väldigt störande problem. Pigdin hänger sig ofta och stänger sig ibland utan att varna eller något, problemet är kvar efter ominstallation.

Firefox (och opera): Jag får inget ljud från sidor som youtube. Jag har inte försökt med ominstallation men eftersom problemet uppstår med både Firefox och Opera antar jag att det inte är problemet?

Och en fråga är det någon som vet något musikprogram som inte kräver så mycket av processorn jag tror att det är Amarok som belastar den rätt hårt...

Tacksam för all hjälp ^^
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

SV: Problem med Pigdin och Firefox och en liten fråga

Inlägg av Rasmus »

DanneD skrev: Jag har haft problem med firefox och Pigdin sedan jag uppdaterade till Gutsy.

Pigdin: Väldigt störande problem. Pigdin hänger sig ofta och stänger sig ibland utan att varna eller något, problemet är kvar efter ominstallation.

Firefox (och opera): Jag får inget ljud från sidor som youtube. Jag har inte försökt med ominstallation men eftersom problemet uppstår med både Firefox och Opera antar jag att det inte är problemet?

Och en fråga är det någon som vet något musikprogram som inte kräver så mycket av processorn jag tror att det är Amarok som belastar den rätt hårt...

Tacksam för all hjälp ^^
Exaile är en grym media spelare, nu kör jag en spellista på ca 10h processoranvändningen ligger mellan 1-4% (3ghz prolle) och minnesanvändningen på 19,6MB

tyvärr vet jag inget om dem andra problemen :(
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Starta de problematiska programmen i en terminal för att se vad för felmeddelanden de spottar ur sig. Vill du ha något extremt minimalt att lyssna på musik med, rekommenderar jag quark.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
DanneD

Inlägg av DanneD »

Rasmus: Tack för tipset ^^
EDIT: Jag får inte Exaile att spela upp låten det står hur lång låten är men den spelas inte upp, är det någon inställning?

Mekaniserad Apelsin: Jag är rätt så mycket nybörjare på terminalen, kommer det verkligen funka i Pigdin uppkommer problemet efter ett tag och i FireFox när jag ska visa en film, Det kan ju iofs vara värt ett försök någon som vill förklara hur jag gör xD
Senast redigerad av 1 DanneD, redigerad totalt 14 gånger.
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

DanneD skrev: Rasmus: Tack för tipset ^^
EDIT: Jag får inte Exaile att spela upp låten det står hur lång låten är men den spelas inte upp, är det någon inställning?

Mekaniserad Apelsin: Jag är rätt så mycket nybörjare på terminalen, kommer det verkligen funka i Pigdin uppkommer problemet efter ett tag och i FireFox när jag ska visa en film, Det kan ju iofs vara värt ett försök någon som vill förklara hur jag gör xD
För att starta pidgin skriver du pidgin, för att starta firefox skriver du firefox ;D
Är det en .mp3-fil? då måste du installera paketet: gstreamer0.10-plugins-ugly, det kan du göra men synaptic eller terminalen (system>administration>pakethanteraren synaptic eller terminalen "sudo apt-get install gstreamer0.10-plugins-ugly)
DanneD

Inlägg av DanneD »

okej var det så lätt xD
Jag har tydligen redan gstreamer0.10-plugins-ugly
EDIT: Och det funkar i Amarok
Senast redigerad av 1 DanneD, redigerad totalt 14 gånger.
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

jag tror han menar att du ska köra tex i terminalen
DanneD@mindator: pidgin
det som händer:
programet startar
du kan använda det
när det sen lägger av kommer du få en text ur terminalen, som du sen skriver in här vad den säger

edit: sen som alltid
DanneD

Inlägg av DanneD »

kan någon skriva startkommandot att bara skriva Pigdin verkar inte funka
bash: Pigdin: command not found
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Pidgin
More Mekaniserad at http://blippe.se.
DanneD

Inlägg av DanneD »

Jag startade Pidgin i en terminal som ni sa det har inte kraschat men jag får upp dessa meddelanden i terminalen

''(pidgin:7620): GStreamer-CRITICAL **:
Trying to dispose element play, but it is not in the NULL state.
You need to explicitly set elements to the NULL state before
dropping the final reference, to allow them to clean up.''

''(pidgin:7620): GStreamer-CRITICAL **: gst_element_set_state: assertion `GST_IS_ELEMENT (element)' failed''

''(pidgin:7620): GStreamer-CRITICAL **: gst_object_unref: assertion `((GObject *) object)->ref_count > 0' failed''

jag tror det är alla sen fortsätter det om och om igen
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

DanneD skrev: Och en fråga är det någon som vet något musikprogram som inte kräver så mycket av processorn jag tror att det är Amarok som belastar den rätt hårt...
Är du säker på att det är Amarok som tar processorkraft?
När datorn går segt så testa att öppna terminalen och skriv top så får du reda på vilken process som är väldigt aktiv.
För egen del så var det ntfs-3g som var boven i det hela. Allt löste sig när jag la musiken på en partition med ext3.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
DanneD

Inlägg av DanneD »

Amarok verkar vara boven den ligger på allt mellan 10% och enda upp till 60% mest när den byter låt... om nu amarokapp är amarok XD

Nu dog Pidgin med eh stod inget speciellt annat än det jag skrev längre upp i tråden
DanneD

Inlägg av DanneD »

nu märkte jag en skillnad
''(pidgin:7221): GStreamer-CRITICAL **: gst_object_unref: assertion `((GObject *) object)->ref_count > 0' failed
pidgin: pthread_mutex_lock.c:82: __pthread_mutex_lock: Assertion `mutex->__data.__owner == 0' failed.
Aborted (core dumped)''

som jag inte tror har varit med tidigare
det kom när den kraschade
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

DanneD skrev: nu märkte jag en skillnad
''(pidgin:7221): GStreamer-CRITICAL **: gst_object_unref: assertion `((GObject *) object)->ref_count > 0' failed
pidgin: pthread_mutex_lock.c:82: __pthread_mutex_lock: Assertion `mutex->__data.__owner == 0' failed.
Aborted (core dumped)''

som jag inte tror har varit med tidigare
det kom när den kraschade

Testa att tabort .purple i hemkatalogen. Funkar inte det, kan du testa att installera om pidgin för att se om det hjälper.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"