..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
turbo skrev:
Eller, ja tjejer och teknik. De gillar mjukar saker (ibland).
Hallå där, många av oss fruntimmer ääälskar teknik. I vår familj är det jag som är absolut mest teknikfreak. Samma med mina föräldrar, det är morsan som är mest tekniskt sinnad. Det är fö inte alls ovanligt bland mina övriga bekanta, det finns en hel del kvinnliga "it-chefer" i dom svenska hemmen.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
turbo skrev:
Hallå där, många av oss fruntimmer ääälskar teknik. I vår familj är det jag som är absolut mest teknikfreak. Samma med mina föräldrar, det är morsan som är mest tekniskt sinnad. Det är fö inte alls ovanligt bland mina övriga bekanta, det finns en hel del kvinnliga "it-chefer" i dom svenska hemmen.
Kände på mej att jag skulle bli bannad för detta. Visst är det så att en del tjejer gillar teknik. Jag skrev det på skoj och jag är ingen mullig mansgris som vill ha frun vid spisen. Däremot har jag träffat tjejer som sätter en ära i att vara ointresserade av allt tekniskt.
Det vinande skrik-ljudet som ofta kommer ur äldre hårddiskar vid drift är ju bland det värsta som finns. Blir galen om jag tvingas lyssna på det en längre stund.
turbo skrev:
Kände på mej att jag skulle bli bannad för detta. Visst är det så att en del tjejer gillar teknik. Jag skrev det på skoj och jag är ingen mullig mansgris som vill ha frun vid spisen. Däremot har jag träffat tjejer som sätter en ära i att vara ointresserade av allt tekniskt.
Säker på att det inte finns en liten liten kulting nånstans? Nu när du så brutalt har väckt rödstrumpan i mej!
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
vulfgar skrev:
hm! Vad beror detta oljud på egentligen...Har läst runt lite i andra trådar om just detta...
Att just med OS vista med helt NYTT system kan det låta som ett mindre sågverk speciellt vid uppstart, å 4-5 min efteråt.
Föregångaren XP hade inte alls samma tendens å föra sånt liv. Med lite nyare Bios versioner finns ju möjligheten att välja "fast boot" å där ska visst vista hinna med några sekunder före, om de nu har någon betydelse.
Både på Computer City och Inet förargade jag mina chefer genom att prompt vägra sälja vissa grejer i sortimentet, typ dom grejerna jag själv ALDRIG skulle köpa - man måste kunna stå för vad man säljer inför kunden tycker jag... En av grejerna jag vägrar sälja är Western Digitals hårddiskar. Hur kan man tillverka en hårddisk som ny låter värre än vad en disk (av annat fabrikat) som gått sönder gör? xD
Fläktar är en annan historia... Dyrt men väl värt pengarna är en fläktkontroller för att tuna in fläktanra till lägsta nivå... Programmet Everest under Windoze är perfa för att hålla koll på temperaturerna - finns det något liknande för Linux där man ser värdena från alla sensorerna i hårdvaran?
Själv så kyler jag cpu:n passivt med en scythe ninja på den stationära med enbart två 120mm fläktar (en i agget) som utblås samt en zalman vf-700 på gpu:n. Alltihop i en vadderad antec sonata. Helt underbart tyst. Datorn blir överröstad av ventilationen i lägenheten.
farmfield skrev:
En av grejerna jag vägrar sälja är Western Digitals hårddiskar. Hur kan man tillverka en hårddisk som ny låter värre än vad en disk (av annat fabrikat) som gått sönder gör? xD
Jag upplever då mina mina Western Digital hårddiskar som väldigt tysta så jag förstår inte varför du vägrar sälja dom?
Bimpi skrev:
Jag upplever då mina mina Western Digital hårddiskar som väldigt tysta så jag förstår inte varför du vägrar sälja dom?
Ja jag slutade på Inet 2003 så dom är säkert mkt bättre idag, men det var en period där WD lät ofattbart mycket, spec. i jämförelse med Seagates gummiklädda diskar... Ber om ursäkt att jag inte angav en tidsram, 4 år är en evighet vad gäller hårdvara.
Bimpi skrev:
Ja jag slutade på Inet 2003 så dom är säkert mkt bättre idag, men det var en period där WD lät ofattbart mycket, spec. i jämförelse med Seagates gummiklädda diskar... Ber om ursäkt att jag inte angav en tidsram, 4 år är en evighet vad gäller hårdvara.
Det var samma visa för 1-2 år sedan. Hur dom är idag kan jag inte yttra mig om. Men Seagate är iaf störst idag.
BrigTSD skrev:
Det vinande skrik-ljudet som ofta kommer ur äldre hårddiskar vid drift är ju bland det värsta som finns. Blir galen om jag tvingas lyssna på det en längre stund.
För mig är det stora problemet att läsa CD-skivor. Att köra en live-distro är som att sitta i samma bil som snubbarna i dum-dummare:
"Wanna hear the most annoying sound in the world?" http://www.jimcarreyonline.com/soundcli ... noysnd.wav
Turbo skrev:
Din fru ser kanske din dator som en rival, därav hennes brist på tjusning. Eller, ja tjejer och teknik. De gillar mjukar saker (ibland).
Hmm jag ser att det är redan är gjort men måste ändå protestera för här är ännu en teknikintresserad tjej, bästa sättet att fånga mitt intresse förutom att locka mig med en bok Är att börja prata teknik och tekniska saker.
Why do math geeks get Halloween and Christmas confused? Because 31 Oct is 25 Dec ...