Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

koldrakan
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

SV: Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Inlägg av koldrakan »

jag hittade paketen, installerad dem, men samtidigt tog synaptic bort hälften avmina program, inklusive gnome-terminal:P
kan man återställa deta på ngt sätt?
And then it said; "Let there be those, with enough cunning and will, to use Open Source"
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

SV: Finns det någon GNOME-/GTK-baserad mediaspelare som kan mäta sig med Amarok?

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

koldrakan skrev: jag hittade paketen, installerad dem, men samtidigt tog synaptic bort hälften avmina program, inklusive gnome-terminal:P
kan man återställa deta på ngt sätt?
Nu måste jag be om så mycket ursäkt  det bara går, bmpx behöver fam eller gamin (två olika systemövervakar), av någon "konstig" anledning kräver ubuntu bara den ena (gamin)  (konstig och konstig, det konstiga är att bmpx rekommenderar fam över huvud taget), man kan nämligen bara använda en av dem i taget. Kör sudo apt-get install ubuntu-desktop så återställs grejjorna. Otroligt korkat av mig, jag skulle kollat efter eller bara bett dig att installera de rekommenderade gstreamer-paketen.

Ber återigen så hemskt mycket om ursäkt!!!
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
Smygis
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Smygis »

Exaile tycker jag är det bästa GTK baserade alternativet till Amarok som finns just nu.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
stv

Inlägg av stv »

Exaile ser bra ut, ska testa det inom kort :)
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

Smygis skrev: Exaile tycker jag är det bästa GTK baserade alternativet till Amarok som finns just nu.
Ja, jag gillade till en början, det låg runt 5-10% på min Pentium D:a 2.66GHz (oklockad).
Exile är inte så bra på att hantera stora bibliotek så efter efter att jag kört in ~ 6000 låtar så kunde den spela typ 10 låtar sen dog den.

Listen gick upp i skyhöga procent när den började läsa in allt, och även när den slutat läsa in så var det rätt högt, men det la sig snabbt, ligger nu i MAX 10% kan komma upp i högre tal, men då beror det inte på programmet, det är andra saker. Jag har kollat på systemövervakaren
Kollar jag däremot enskillt på programmet så ligger den i 2%

Kommer nog behålla Listen. En minus grej bara. Den läser in 4975 filer av 6273. Vet inte vad det beror på, kanske skippar alla wma filer?
Ska kolla närmare på det sen, nu är jag iaf glad över att jag slipper köpa ny prolle för att lyssna på musik. ;D
Användarvisningsbild
Smygis
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Smygis »

Installerade Amarok och konstaterade snabbt att ingen kan mäta sig med orginalet.

ligger konstant kring 3% av min gammla 1.4GHz prolle.

Amarok är grymt mycket snyggare än alla andra också.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

ja, amarok är toksnyggt, och det är toppenbra, men det är mindre bra på att klara stora bibliotek, klarar 500 låtar galant, ligger typ 1%, kommer man sen upp i 6000 låtar så går också amarok upp till 6000% eller iaf 50% Det går segt och jag fick random krashar, gick in på /var/crash, vilket inte hjälpte så mycket.
Jag kan nog faktiskt hålla med om att det är skönare med GTK baserade program än KDE.
Kommer nog hålla fast vid listen.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Den borde lämna en krashfil i din hemkatalog...

Fast det är nog sqlite som jädras med dig, det är ofta värt att kolla in hur man leker till det med mysql istället för stora bibliotek.

Jag använder ganska ofta foobar2000 fortfarande. Jag gjorde en gång misstaget att starta flera hundra instanser av det samtidigt på min 400MHz, det var lite jobbigt att lyssna på hundra låtar samtidigt, och sitta och stänga av dem en efter en, men systemet blev inte segare för det. Det är kvalitet på programmerandet det, observera att de samtidigt läste in en hel databas på flera tusen låtar oxå..
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"