Som rubriken antyder undrar jag bara om Realplayer är något man borde köra i Ubuntu? Har för mig att Windows versionerna innehållit spyware stämmer det, i så fall är det samma med Linux versionen? Vilka är fördelarna med Realplayer jämte Totem och Mplayer (de är de 2 jag använder idag, VLC åkte ur systemet eftersom den sabbade Aftonbladets filmsnuttar för mig).
Som jag har förstått det inkluderar Realplayer i alla fall ett mozilla plugin som gör att man kan se filmer från ex SVT;s hemsida, det är väl den ända anledningen jag kan komma på till att anv programmet. Men kanske är det en god anledning nog... Eller?
Är Realplayer ett bra alternativ?
SV: Är Realplayer ett bra alternativ?
Samber! Vissa inslag sänts i formatet "RAM" vilket du behöver Realplayer till. Hur det är med spyware vet jag inte 

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Vet bara att i Windowsversionen av Realplayer är rena skräpet med en massa reklam och annat som poppar upp.
Testat den själv så jag vet. Linuxversionen har jag ingen aning om.
Testat den själv så jag vet. Linuxversionen har jag ingen aning om.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Jo jag har ju märkt att vissa använder formatet "RAM" och det är bara därför jag funderar på RP. Kanske ger jag mig på en installation och berättar lite hur den beter sig...?
Jo, jag har RealPlayer i Ubuntu och jag har aldrig sett någom reklam eller haft problem med spy.Samber skrev: Jo jag har ju märkt att vissa använder formatet "RAM" och det är bara därför jag funderar på RP. Kanske ger jag mig på en installation och berättar lite hur den beter sig...?
Använder den mest till att kolla nyheterna i SVT och SR.

- danno
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
RealPlayer till Linux är inte samma som till Windows.
Spelaren är 'bara' spelaren, utan reklam eller annat.
Utseendet påminner om äldre realplayer. (hittas lämpligen på real.com/linux)
Spelaren är 'bara' spelaren, utan reklam eller annat.
Utseendet påminner om äldre realplayer. (hittas lämpligen på real.com/linux)