Är Realplayer ett bra alternativ?

Samber

Är Realplayer ett bra alternativ?

Inlägg av Samber »

Som rubriken antyder undrar jag bara om Realplayer är något man borde köra i Ubuntu? Har för mig att Windows versionerna innehållit spyware stämmer det, i så fall är det samma med Linux versionen? Vilka är fördelarna med Realplayer jämte Totem och Mplayer (de är de 2 jag använder idag, VLC åkte ur systemet eftersom den sabbade Aftonbladets filmsnuttar för mig).

Som jag har förstått det inkluderar Realplayer i alla fall ett mozilla plugin som gör att man kan se filmer från ex SVT;s hemsida, det är väl den ända anledningen jag kan komma på till att anv programmet. Men kanske är det en god anledning nog... Eller?
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

SV: Är Realplayer ett bra alternativ?

Inlägg av Turbo »

Samber!  Vissa inslag sänts i formatet "RAM" vilket du behöver Realplayer till. Hur det är med spyware vet jag inte  :)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Vet bara att i Windowsversionen av Realplayer är rena skräpet med en massa reklam och annat som poppar upp.
Testat den själv så jag vet. Linuxversionen har jag ingen aning om.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Samber

Inlägg av Samber »

Jo jag har ju märkt att vissa använder formatet "RAM" och det är bara därför jag funderar på RP. Kanske ger jag mig på en installation och berättar lite hur den beter sig...?
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

Samber skrev: Jo jag har ju märkt att vissa använder formatet "RAM" och det är bara därför jag funderar på RP. Kanske ger jag mig på en installation och berättar lite hur den beter sig...?
Jo, jag har RealPlayer i Ubuntu och jag har aldrig sett någom reklam eller haft problem med spy.
Använder den mest till att kolla nyheterna i SVT och SR.  8)
Användarvisningsbild
danno
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av danno »

RealPlayer till Linux är inte samma som till Windows.
Spelaren är 'bara' spelaren, utan reklam eller annat.

Utseendet påminner om äldre realplayer. (hittas lämpligen på real.com/linux)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"