Ledsen att behöva dra upp en ny tråd om Compiz Fusion men .......

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Peder J

Ledsen att behöva dra upp en ny tråd om Compiz Fusion men .......

Inlägg av Peder J »

Hej!
Har som sagt ett litet mystiskt problem som jag ska försöka förklara såhär:

Efter att man har haft någon typ av dialogruta uppe så blir det en "skugga" (genomskinlig med ram) i samma storlek
som dialogrutan.
Har inte hittat något svar, det enda jag märkt är att om man går in i ccsm och stänger av valfri
effekt så försvinner den. Men den kommer snart tillbaks.....

Dessutom, har jag försökt med Bossieman's nya plugin script men det vill inte funka. (Är det verkligen 0.61 i Gutsy?)

Hoppas på lite tips! :)

/Peder J
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Ledsen att behöva dra upp en ny tråd om Compiz Fusion men .......

Inlägg av farmfield »

Såna "spöken" har jag en hel del av också... Min lösning har varit att jag har en compiz-reboot-knapp (en ikon i panelen som kör compiz --replace &) uppe i högra hörnet, hehe... En enkel lösning är väl att ta bort skuggorna under fönstren helt tills vidare - fast å andra sidan ser man ju inte när problemet är löst då ju...  :-\
Peder J

SV: Ledsen att behöva dra upp en ny tråd om Compiz Fusion men .......

Inlägg av Peder J »

Skönt att höra att man inte blivit tokig i alla fall...:)

Kan man gå vidare med detta typ rapportera som bug eller nåt tro?

Kommer nog snart en förklaring får man hoppas.

/Peder J
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"