Vilken av burkarna köpte du?WilhelmBerg skrev: Har äntligen fått min burk och... ja .. bara helt underbar.
Har för allra första gången lekt lite med kuben. Min gamla laptop har för dålig grafik för att klara kuben. Oj oj,, nu har man lite att göra, rena julafton.
Ubox web
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: Ubox web
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- farmfield
- Kontakt:
Nu framgår inte det på sidan men det kommer mer info om uppgraderingsgrejer, t.ex. om man vill ha en 2,66Ghz cpu eller ett 8800GT så löser vi såklart det...Sork skrev: Tryckfels nisse här.
på produktsidan står det at 20" skärmen har 1600x1050.
enligt samsungs hemsida har den som jag misstänkte 1680x1050.
hoppas det var till någon hjälp. toppen ide att sälja datorer med ubuntu förinstallerat tycker jag. saknar en top of the line gajming dator. GF8800gtx kanske?? i framtiden kanske ATI grafik när nu deras drivisar blir opensource (och börjar funka som de ska).

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- WilhelmBerg
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Den största !Urban Anjar skrev:Vilken av burkarna köpte du?WilhelmBerg skrev: Har äntligen fått min burk och... ja .. bara helt underbar.
Har för allra första gången lekt lite med kuben. Min gamla laptop har för dålig grafik för att klara kuben. Oj oj,, nu har man lite att göra, rena julafton.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Låter onekligen lockande att köpa en dator från Ubox.
Får se hur jag gör i framtiden.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- WilhelmBerg
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Du kommer inte att ångra dig. Allt är färdig installerat och testat.ZX Spectrum skrev: Låter onekligen lockande att köpa en dator från Ubox.
Inget strul med hårdvara och letande efter drivrutiner.
När man läser inläggen här på forumet om de som har problem att få igång allt, så känns det nästan lyxigt att sitta med den här burken.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Kanske dags för lite kundomdömen?WilhelmBerg skrev:Du kommer inte att ångra dig. Allt är färdig installerat och testat.ZX Spectrum skrev: Låter onekligen lockande att köpa en dator från Ubox.
Inget strul med hårdvara och letande efter drivrutiner.
När man läser inläggen här på forumet om de som har problem att få igång allt, så känns det nästan lyxigt att sitta med den här burken.

- Victor
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Jättekul med denna nya sida! Synd att jag upptäckte den nu, har nämligen redan beställt en laptop.
Men jag har några synpunkter efter att ha skumläst i tråden och tittat på sidan:
* Du borde ha mycket mer text! Inte bara för att synskadade ska kunna förstora texten och hörselskadade ska kunna ha hjälpprogram utan för att sökmotorerna ska kunna hitta din sida med dina produkter. Jag tänker främst på produktsidan där produkttexterna är bilder!
* På produktsidan, tycker jag, ska man även kunna klicka på produkterna för antingen mer information eller en knapp som säger "beställ" så man kommer till ordersidan. Jag tycker heller inte att man ska behöva gå till ordersidan för att sedan där välja i en rullningslist vad man vill beställa.
* Jag tycker också att menyn ger ett lite mindre seriöst intryck. Jag kan dock inte sätta ingret på vad.
Jag önskar díg ett stort lycka till!
EDIT: hittade ett stavfel i texten på ordersidan, eller ni kanske vill erbjuda döda djur fram till dörren
:
"Vi kommer inom kort erbjuda en bättre lösning på vår webbutik med en kundvagn samt möjligheter att betala med kort. Dessa i sin tur kommer att medföra att vi kommer kunna erbjuda dött-till-dörr leveranser med BoxDelivery. Mer information kommer inom kort."
Men jag har några synpunkter efter att ha skumläst i tråden och tittat på sidan:
* Du borde ha mycket mer text! Inte bara för att synskadade ska kunna förstora texten och hörselskadade ska kunna ha hjälpprogram utan för att sökmotorerna ska kunna hitta din sida med dina produkter. Jag tänker främst på produktsidan där produkttexterna är bilder!
* På produktsidan, tycker jag, ska man även kunna klicka på produkterna för antingen mer information eller en knapp som säger "beställ" så man kommer till ordersidan. Jag tycker heller inte att man ska behöva gå till ordersidan för att sedan där välja i en rullningslist vad man vill beställa.
* Jag tycker också att menyn ger ett lite mindre seriöst intryck. Jag kan dock inte sätta ingret på vad.
Jag önskar díg ett stort lycka till!
EDIT: hittade ett stavfel i texten på ordersidan, eller ni kanske vill erbjuda döda djur fram till dörren

"Vi kommer inom kort erbjuda en bättre lösning på vår webbutik med en kundvagn samt möjligheter att betala med kort. Dessa i sin tur kommer att medföra att vi kommer kunna erbjuda dött-till-dörr leveranser med BoxDelivery. Mer information kommer inom kort."
Senast redigerad av 1 Victor, redigerad totalt 14 gånger.
// So long, and thank you for all the fish
"Your Ubuntu User number is # 10448"
"Your Ubuntu User number is # 10448"
- Urban Anjar
- Kontakt:
Ny förklaring till DOA? Jag hoppas för min del Ubox gör vad som kan för att minska risken för sådant...kunna erbjuda dött-till-dörr leveranser

-------
PS DOA, Dead on arrival, datorn startar inte när man packar upp den ur lådan.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
- farmfield
- Kontakt:
*lol* - skall fixa direkt. Dött-till-dörr-leverans är en bra slogan för ett slakteri kanske? xDVictor skrev: EDIT: hittade ett stavfel i texten på ordersidan, eller ni kanske vill erbjuda döda djur fram till dörren:
Värsta med att fixa felen på sidan att jag måste in i Windoze, iof under VBox - men ändå...

Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 14 gånger.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Photoshop? ell. använder du Dreamweaver?farmfield skrev:*lol* - skall fixa direkt. Dött-till-dörr-leverans är en bra slogan för ett slakteri kanske? xDVictor skrev: EDIT: hittade ett stavfel i texten på ordersidan, eller ni kanske vill erbjuda döda djur fram till dörren:
Värsta med att fixa felen på sidan att jag måste in i Windoze, iof under VBox - men ändå...![]()
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
sakjur@launchpad