Upplösning i Compiz

Telefon

Upplösning i Compiz

Inlägg av Telefon »

Hallå där...

Ny på Ubuntu men tycker det är skitkul med ett forum som är så levande och där man kan läsa råd och tips och som har löst många nybörjarproblem som man haft.

Men nu till problemet.

Har jag inga effekter igång via Compiz så kan jag få önskad upplösning på skärmen (dvs 1680x1050 och 60Hz) men så fort jag drar igång effekter så kan jag max ha 1280x1024.
Ser rätt ut i xorg.conf och där finns min upplösning med.
Har försökt med att få in rätt drivrutiner med Envy och jag tror att det funkar.

Men fortfarande kan jag inte få in rätt upplösning när jag har igång dom balla effekterna.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Upplösning i Compiz

Inlägg av Hund »

Hej och välkommen!

Vad kan du välja för upplösning med Nvidia Settings? Du kan öppna programmet via terminalen med kommandot gksudo nvidia-settings
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Telefon

Inlägg av Telefon »

Tack för det Hund!

Men tyvärr är valen lika begränsade där. Det högsta valet jag har här är 1280x1024 eller auto som väljer 1280x1024.

Tänkte att det fanns en xorg.conf även för compiz som man kunde gå in och hacka i men hittar ingen sådan. (kanske blind 8))

Har lyft på stenar och letat överallt på forumet men tyvärr så hittar jag ingen med samma problem.

Tacksam för fler tips!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Man kör bara med en Xorg server. Compiz Fusion möjliggör lite extra lull-lull och har inget med det att göra. :)

Vad har du för skärm?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Telefon

Inlägg av Telefon »

Samsung SyncMaster 225BW. som sagt det går bra och köra upplösningen när jag har allt compiz lull lull AV. Men så fort jag slår på att så sänks upplösningen.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"