Bästa office-paketet

Ramon
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Bästa office-paketet

Inlägg av Ramon »

Har kört lite med openoffice som ju var inne från början i Ubuntu 6.06. Tycker det funkar ganska bra men dess program, t.ex. Spreadsheet startar alldeles för långsamt om man t.ex. jämför med MS Excel. Det beror inte på min dator för den är rätt ny...

Så går det att snabba upp starten eller finns det något bättre office-paket? Är kOffice bättre? Eller Star Office?
marwal

Bästa office-paketet

Inlägg av marwal »

ooffice ->plugin ->quickstart

Här är lite förslag på läsning :
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-9925.html
http://tools.openoffice.org/performance/
Ramon

Bästa office-paketet

Inlägg av Ramon »

Tackar, ska läsa dem!
Ramon

Bästa office-paketet

Inlägg av Ramon »

Jag fick en väldigt snabb uppstart genom att bocka i openoffice.org quickstarter via Tools|Options|Memory (att ändra memory/object etc, gav knappt någon märkbar skillnad alls), men jag undrar en sak. Så fort jag klickar på t.ex. Spreadsheet så är programmet startat, men i aktivitetsfältet står det bredvid Spreadsheet en ruta men ett timglas och openoffice.org spreadsheet samt att under muspekaren så hoppar oo-ikonen ett tag innan rutan i aktivitetsfältet försvinner samt ikonen under muspekaren försvinner. Varför undrar jag? För så fort jag fått fram t.ex. Spreadsheet så kan jag börja skriva etc. fast den lilla ikonen hoppar etc. Skulle vara bra om de försvann så fort programmet startats :)
Ramon

Bästa office-paketet

Inlägg av Ramon »

Kom på en lösning nu... Förut så startade jag openoffice programmen via menyn, fast jag hade bockat i quickstarter, trodde att det bara snabbade upp starten, men nyss såg jag att oo quickstarter ligger i systrayen och om jag startar programmen därifrån så startar de blixtsnabbt utan att någon ikon hoppar och det fortfarande laddar i aktivitetsfältet fast jag är inne i programmet :D
marwal

Bästa office-paketet

Inlägg av marwal »

Kul att det fungerar bra för dig och att du nu trivs med OO :)
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"