grafikbugg och internetbugg i ubuntu7.10

ztar

grafikbugg och internetbugg i ubuntu7.10

Inlägg av ztar »

tja

det är så att jag har fått en grafikbugg längst ner i högre hörnet. skulle uploada en bild på hur det ser ut men jag fattar ingenting. Det är en liten kvadrat på kanske 2x2cm så ser den ut ungefär som en sträckod den är svart, grön, gul,blå samt lite andra skeva mörka färger. Ser jättefult ut innan när jag starta om datorn så gick den bort sen kom den tillbaka. Lite pixlig och 8bits grafik? men bara i den lilla 2x2cm boxen inte hela skärmen utan bara en liten ruta vid högra hörnet på skrivbordet är det. jätte skumt. Sen lägger mozilla av hela tiden helt plötsligt :S  hur lägger man upp en bild? för nu är vlc helt kaputt också. Verkar som den lilla buggen smittat av sig till vlc för nu visar vlc helt konstiga färger och så är det stora pixlar typ :s
Senast redigerad av 1 ztar, redigerad totalt 7 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: grafikbugg och internetbugg i ubuntu7.10

Inlägg av Hund »

Du kan lägga upp bilder på <a class="postlink" href="http://www.pici.se">http://www.pici.se</a>
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag vet precis vad du menar. Får likadant själv med ett flertal streck nere till höger.
Ser ut ungefär så här fast tätare mellan strecken:

---------------------------------

----------------------------------

Detta har tillkommit i 7.10 eftersom jag inte har sett det innan.
Kommer lite slumpvis, men när man väl har fått strecken så kan man bara få bort dom genom att starta om datorn eller möjligtvis logga ut/in sig igen.
Även när den helsvarta skärmsläckaren kommer upp så är strecken kvar.
Mozilla Firefox har gått trögare i 7.10 än innan för mig och ibland så kraschar den. Då får jag döda processen firefox-bin eller vad den nu heter.

Kör du med Deluge också, eftersom jag har lite spekulationer om det kan vara den som delvis ställer till det?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Jag får någon konstig rest när jag går över till en virtuell terminal, men de försvinner när jag byter virtuel terminal igen. PRova att trycka ctrl-alt-F4 och sedan ctrl-alt-F7 för att komma tillbaka till det grafiska och se om det löser det hela. Prova gärna två gånger dessutom.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
ztar

Inlägg av ztar »

aa jag kor me deluge korde det tricket logga in logga ut det funka. Men det borjar bli lite omstandigt ska prova det me ctrl f4 o f7 sen
Tokke2
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Tokke2 »

jag har samma problem :(

testade med ctrl+alt+f4 ock ctrl+alt+f7 o då försvan sträcken, men skulle gissa på att dom kommer tilbaka, ingen som har nån permanent lösning?
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Tokke2 skrev: jag har samma problem :(

testade med ctrl+alt+f4 ock ctrl+alt+f7 o då försvan sträcken, men skulle gissa på att dom kommer tilbaka, ingen som har nån permanent lösning?
Det är en grafikbugg som kom med Gutsy Gibbon. Den fanns inte innan.
Kör du också med Deluge som torrentprogram?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Tokke2
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Tokke2 »

japp kör med deluge

när jag körde utorrent via wine förut så tror jag inte den rutan kom upp (e dock inte 100% säker )
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag tror att det är Deluge som är boven i det hela. Verkar som att man inte kan köra med Deluge i den nya versionen av Ubuntu.
Är mer saker som kollapsar med tiden. Just nu är jag i fas med en ominstallation av systemet tack vare att det är för mycket som har lagt av.
Efter ominstallationen ska jag absolut inte installera Deluge utan kör med någon annan torrent-klient så ska jag se hur datorn blir efter 2 månader.
Nu har jag fått ominstallera 3 gånger hittills sen Gutsy Gibbon kom ut. Haft Deluge installerat varje gång.
Bild
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"