Ubox web
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
SV: Ubox web
Måste tyvärr säga att ubox.se ger ett oseriöst intryck.
En halvfärdig hemsida och ett märkligt beställningsformulär.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Hjälp till bara istället för att kritisera hela tiden ett nystartat företag.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Får man inte säga vad man tycker?Little John skrev: Hjälp till bara istället för att kritisera hela tiden ett nystartat företag.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Det beror på hur man säger detHakanS skrev:Får man inte säga vad man tycker?Little John skrev: Hjälp till bara istället för att kritisera hela tiden ett nystartat företag.
- WilhelmBerg
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jamen !! De har varit igång knappt en vecka, vad begär du på så kort tid ?HakanS skrev: Måste tyvärr säga att ubox.se ger ett oseriöst intryck.
De är mycket som ska fixas innan allt rullar på som det ska.
Men klart att du får tycka vad du vill men du får ju vara lite realistisk.
Dator: Professional från ubox
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
Det är lättare att fördöma än att vara ett föredöme.
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Jag vill inte hälla något eldfängt på en liten brasa eller så,
men kan väl tycka att ett tonfall kan modifieras till att bli
än det ena, än det andra. Det är ju lite av det gamla erkända
uttrycket,
som man ropar, får man svar
Min tankegång framskymtar ganska bra i detta citat, skrivet
av Urban Anjar i ett helt annat sammanhang men ändå rörande
detta om olika (möjliga) sätt att framföra sin kritik på:
citat:
Bäst fungerar kritik (som det sagts ovan) om den är saklig,
konstruktiv och konkret. Minst bra funkar allmänt krypskytte, som bara
antyder att man ogillar något, men inte vad och varför.
Påfallande ofta funkar det också att uppmuntra det man tycker är bra
Med glimten i ögat (blinkande) -- det finns alltid något eller att erbjuda
sina tjänster om man tror att man kan tillföra något.
slut citat.
Varför starta små fighter där det varken behövs, eller ännu inte har uppstått?
Ett vänligt tonfall och bemötande och rent av med ett leende i cyberrymden

kan bli helt avgörande för mottandet. . . .
Hälsar
Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okej, nu blev jag osäker om mitt inlägg kan tolkas fel med efterföljande diskussion, så jag klargör lite 
http://www.ubox.se/produkter.html
Språkfelet på de stationära datorerna där bör fixas, det ser lite oseriöst ut annars.
Kollade på beställningsformuläret nu, och det fungerar ju men en köpknapp på varorna samt en varukorg vore väl ultimat.
Annars tycker jag sidan är stilren och perfekt utan en massa krussidull, keep it up!

http://www.ubox.se/produkter.html
Språkfelet på de stationära datorerna där bör fixas, det ser lite oseriöst ut annars.
Kollade på beställningsformuläret nu, och det fungerar ju men en köpknapp på varorna samt en varukorg vore väl ultimat.
Annars tycker jag sidan är stilren och perfekt utan en massa krussidull, keep it up!

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Noops, han som gjorde felet stör sig också, hehe... Gnnnnnnn... Fixat!Jarulf skrev: Bara jag som stör mig på beskrivningen på varje dator?

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- farmfield
- Kontakt:
Aah, och språkfelen var som sagt fixade nu, suck... Alla produktgrejerna skall konverteras till text (html) + bild istället för rena bilder som nu, tog mig ett tag att komma up-till-speed bara...Jarulf skrev: Språkfelet på de stationära datorerna där bör fixas, det ser lite oseriöst ut annars.

Vi är på gång att teckna avtal ang. en enkel lösning med en kundvagn & kortbetalning - vilket gör att vi kan erbjuda dörr-till-dörr leveranser med BoxDelivery också, nåt som Posten inte erbjuder med företagspaket och postförskott tyvärr...

Jag försöker i den takt jag får kritik & frågor fixa alla problem som finns med sidan - grejen här är att tanken från början ju inte var en webbutik utan en fysisk butik och omväxlingen till webbutik efter det strulade ur med lokalen gjorde ju att jag fick designa om sidan i sin helhet på mkt kort tid - och då blir det missar...
- Urban Anjar
- Kontakt:
Kämpa på, det här blir säkert jättebra! Fortsätt också att kritisera, men ha lite tålamod och kom med konstruktiva förslag. Själv saknar jag något bärbart, men jag har förstått att det kommer...
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
-
Såg att det kommit dit en bärbar nu... nice! 
Fläska på med lite mer info och bilder (också på kuben o.s.v.) inne på FAQ.

Fläska på med lite mer info och bilder (också på kuben o.s.v.) inne på FAQ.
- WilhelmBerg
Har beställ deras ”största” burk och börjar redan bli otålig.
Kommer att bli härligt att få allt färdig installerat. Bara att plugga in skärm, mus och tangentbord. I med nätverks kabel, på med strömmen och så är det bara att köra igång. De här blir första gången på 20 år som jag får in ny dator.
Annars har det alltid varit jag som fått ta över familjen avdankade burkar.
Tack ubox för att ni finns !!
Kommer att bli härligt att få allt färdig installerat. Bara att plugga in skärm, mus och tangentbord. I med nätverks kabel, på med strömmen och så är det bara att köra igång. De här blir första gången på 20 år som jag får in ny dator.
Annars har det alltid varit jag som fått ta över familjen avdankade burkar.
Tack ubox för att ni finns !!
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Farmfield är ju en av oss, så all uppmuntran är bra! Jag önskar att jag hade täckning för att köpa en ny dator jag med..men mitt hushåll är banne mig en av sveriges datortätaste ( 1,6 dator /person) så..jag håller tummarna för att en rasar snart.. 

- xhassex
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag beställde deras bärbara idag, och känner redan längtan efter den.
Skall bli en ny upplevelse att plugga in och köra bara, i alla fall ny när det gäller linux

- farmfield
- Kontakt:
Och dessutom bor Ulsak & jag i ett av sveriges bredbandstätaste stadsdelar... Det var här IP-numren tog slut först, hehe, och det är inte ens ett skämt... xDUlsak skrev: Farmfield är ju en av oss, så all uppmuntran är bra! Jag önskar att jag hade täckning för att köpa en ny dator jag med..men mitt hushåll är banne mig en av sveriges datortätaste ( 1,6 dator /person) så..jag håller tummarna för att en rasar snart..
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Sidan är ganska snygg, jag gillar speciellt rutorna som presenterara produkterna.
FAST... Menyn högst upp till höger känns lite mindre proffsig ut än resten. Jag vet inte varför men den tilltalar mig inte, kan du inte få den att likna "prislapparna" lite mer?
FAST... Menyn högst upp till höger känns lite mindre proffsig ut än resten. Jag vet inte varför men den tilltalar mig inte, kan du inte få den att likna "prislapparna" lite mer?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- farmfield
- Kontakt:
Dessvärre blir det nog ändrat till det grafiskt sämre framöver istället - har fått en del förfrågningar om att göra sidan mer text/hml så skall konvertera över allting åt det hållet... Grejen är ju - som också sagts här - att sidan skall fungera för alla, både på webläsarna som läser upp, på mobila enheter o.s.v... Och jag är ju halvtaskig på att koda sidor tyvärr, photoshoppandet är ju min starkaste sida...Mekaniserad Apelsin skrev: Sidan är ganska snygg, jag gillar speciellt rutorna som presenterara produkterna.

Men jag är väldigt tacksam för all input här - så kan man fixa problem & sånt direkt - för problem är ju svåra att lösa om man inte vet om dom, hehe...

- Urban Anjar
- Kontakt:
Behåll sidan som den är så länge och gör den nya "lite i skymundan" i en annan mapp eller kanske på en annan server. Tala gärna om för oss här var labbsidan ligger, så kan vi komma med kritik och förslag. Nog har vi väl dessutom någon riktigt webbkunnig Kålle eller Ada i vårt jäng? I sådana fall borde det gå att komma överens om någonting kreativtfarmfield skrev:Dessvärre blir det nog ändrat till det grafiskt sämre framöver istället - har fått en del förfrågningar om att göra sidan mer text/hml så skall konvertera över allting åt det hållet... Grejen är ju - som också sagts här - att sidan skall fungera för alla, både på webläsarna som läser upp, på mobila enheter o.s.v... Och jag är ju halvtaskig på att koda sidor tyvärr, photoshoppandet är ju min starkaste sida...Mekaniserad Apelsin skrev: Sidan är ganska snygg, jag gillar speciellt rutorna som presenterara produkterna.
Men jag är väldigt tacksam för all input här - så kan man fixa problem & sånt direkt - för problem är ju svåra att lösa om man inte vet om dom, hehe...![]()

Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Tryckfels nisse här.
på produktsidan står det at 20" skärmen har 1600x1050.
enligt samsungs hemsida har den som jag misstänkte 1680x1050.
hoppas det var till någon hjälp. toppen ide att sälja datorer med ubuntu förinstallerat tycker jag. saknar en top of the line gajming dator. GF8800gtx kanske?? i framtiden kanske ATI grafik när nu deras drivisar blir opensource (och börjar funka som de ska
).
på produktsidan står det at 20" skärmen har 1600x1050.
enligt samsungs hemsida har den som jag misstänkte 1680x1050.
hoppas det var till någon hjälp. toppen ide att sälja datorer med ubuntu förinstallerat tycker jag. saknar en top of the line gajming dator. GF8800gtx kanske?? i framtiden kanske ATI grafik när nu deras drivisar blir opensource (och börjar funka som de ska

Gotus sum, Cave cornua
- WilhelmBerg
Har äntligen fått min burk och... ja .. bara helt underbar.
Har för allra första gången lekt lite med kuben. Min gamla laptop har för dålig grafik för att klara kuben. Oj oj,, nu har man lite att göra, rena julafton.
Har för allra första gången lekt lite med kuben. Min gamla laptop har för dålig grafik för att klara kuben. Oj oj,, nu har man lite att göra, rena julafton.
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04
2,2Ghz Intel Core2Duo
2Gb RAM 320+80 Gb HD
Nvida GeForce 8600GT
Hardy Heron 8.04