KDE 4 - En månad kvar idag!

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

KDE 4 - En månad kvar idag!

Inlägg av TicToc »

Men jag vill ha den NU! den riktiga alltså, ingen illa fungerande beta.

Är det något här som provat på betan och fått det att fungera?
Intryck?
skaggapa
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

SV: KDE 4 - En månad kvar idag!

Inlägg av skaggapa »

Jag körde betan som liveskiva(opensuse). Det fungerade fint. Tyvärr så tror jag inte att kde är för mig. Jag är nöjd med Gnome.

Jag hade inga problem alls men jag klickade mest runt i någon timme, jag tror jag ska försöka igen när det släppts mer grejor till KDE4(ikoner, teman etc).

Det jag gillade var dock KDE4:s meny. Hoppas gnome hoppar på det tåget snart, menyerna är rätt tråkiga =/

mvh
Anders
Emil.s
Kontakt:

SV: KDE 4 - En månad kvar idag!

Inlägg av Emil.s »

Nya Kmenyn var ju hemsk! Hoppas det går att göra en "Använd klassisk Kmeny" (som i Windows XP).

Men men, annars såg det riktigt trevilgt ut. Har dock inte funderat ut hur mon lägger till en extra panel (då det inte går att högerklicka på den), men det är ju som sagt bara Beta.
Och skulle inte release-partiet vara i Januari?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"