Fyra olika bakgrundersbilder?

Användarvisningsbild
Dannie
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Fyra olika bakgrundersbilder?

Inlägg av Dannie »

Är det möjligt att ha fyra olika bakgrundsbilder, en för varje sida av skrivbordskuben (har Compiz Fusion)?
May the force be with you.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

SV: Fyra olika bakgrundersbilder?

Inlägg av TicToc »

Ja, jag tror att det är fullt möjligt.

Det är nog inte en inställning i compiz du skall göra.
Själv kör jag kubuntu så jag vet inte hur det ser ut hos dig. I mina egenskaper för skrivbord/bakgrund, kan jag välja att ha olika bakgrundsbilder för olika skrivbord. Titta om du ser något liknande i Ubuntu.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Först skall du ladda ner Compiz Settings från synaptic. Efter installation lägger den sig i inställninger.

Gå in & leta rätt på ikonen för skrivbordskuben och titta på andra fliken (appearance på min eng. Gutsy) så kan du ladda in skrivbordsbilderna där.  :)
Samber

Inlägg av Samber »

Jag är inne i inställningshanteraren för kuben under "apperence" och lägger till 4 olika bilder men inget häder, den frågar också efter string, vad ska jag göra?
william

Inlägg av william »

Jag försöker med samma sak och med samma resultat. Jag har kollat runt lite och tror mig hittat nått med att om man bockar ur "show_desktop" i Nautilus i gconf-editor, då ska Nautilus inte rita ikonerna på skrivbordet?(och inte heller bakgrundsbilden??)  Iaf har jag bockat ur rutan men ikonerna är fortfarande kvar på skrivbordet och bakgrunsbilderna på de olika arbetsytorna är desamma.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"