Sätta upp mailen för OTRS

ankan

Sätta upp mailen för OTRS

Inlägg av ankan »

Har installerat en Ubuntu 7.10 LAMP-server och sedan slängt in OTRS (Open Ticket Request System).

Mitt problem är att OTRS behöver en mailserver för att kunna ta emot mail och skicka mail. Jag installerade Postfix efter någon guide men är osäker hur jag får den att bli säker så jag skulle föredra att lösa det hela på något annat sätt.

OTRS har stöd för att hämta mailen från POP3 men tyvärr inte POP3+SSL som gmail kör med.
Det finns en modul för att kunna hämta POP3+SSL men jag får det inte att fungera eftersom den antagligen inte är konfad för just Ubuntu med dess sökvägar.

Någon som har lite erfarenheter av OTRS eller förslag hur jag ska sätta upp det?

Har ett domännamn jag tänkte tillängna servern.
ankan

SV: Sätta upp mailen för OTRS

Inlägg av ankan »

Har installerat på nytt och nu kryssade i valet mail-server. Det visade sig att den installerade Postfix. Hur bra är den konfad?
Vad bör jag ändra för att öka säkerheten.

Några enkla regler man borde kunna sätta för att öka skyddet:
* Det går endast att maila från otrs@domain.com
* Det går endast att maila från otrs@domain.com om du finns på localhost(127.0.0.1)
* Det går endast att maila till otrs@domain.com om man kommer utifrån.

Hur gör jag denna konfiguration för det borde väll räcka med det för att slippa bli utnyttjad som SPAM-server? Och nu är det postfix vi pratar eftersom det är vad jag har på burken.
Användarvisningsbild
Barre
Kontakt:

Inlägg av Barre »

du kan kontrollera om din "host/server" är öppen för "relay" här:
http://www.abuse.net/relay.html

Inlägg av ankan »

Är det bara relay man behöver oroa sig för?

Testet kan väll inte kolla om någon vet ett användarnamn som den kan utnyttja när den skickar via min server?

Kan man testa på fler sätt så man verkligen är säker att servern är säkert konfigurerad?
Skriv svar

Återgå till "Installation/Uppgradering/Drivrutiner - inaktuell"