Gimp kollapsen!

Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Gimp kollapsen!

Inlägg av Ulsak »

ag startade gimp från "konsole" ( ej terminalen)
fick dessa felmeddelanden
Citat
(gimp:6901): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_ref_sink: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed

(gimp:6901): LibGimpWidgets-CRITICAL **: gimp_size_entry_show_unit_menu: assertion `GIMP_IS_SIZE_ENTRY (gse)' failed

(gimp:6901): Gtk-CRITICAL **: gtk_table_set_col_spacing: assertion `GTK_IS_TABLE (table)' failed

(gimp:6901): Gtk-CRITICAL **: gtk_widget_show: assertion `GTK_IS_WIDGET (widget)' failed

(gimp:6901): LibGimpWidgets-WARNING **: gimp_prop_size_entry_new: GimpRectSelectOptions has no property named '%a'

(gimp:6901): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_ref_sink: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed

(gimp:6901): LibGimpWidgets-CRITICAL **: gimp_size_entry_show_unit_menu: assertion `GIMP_IS_SIZE_ENTRY (gse)' failed

(gimp:6901): Gtk-CRITICAL **: gtk_table_set_col_spacing: assertion `GTK_IS_TABLE (table)' failed

(gimp:6901): Gtk-CRITICAL **: gtk_widget_show: assertion `GTK_IS_WIDGET (widget)' failed

(gimp:6901): LibGimpWidgets-WARNING **: gimp_prop_size_entry_new: GimpRectSelectOptions has no property named '%a'

Segmenteringsfel (core dumped)</citat>

Vad göra? :'( jag har ominstallerat, avinstallerat - resultat..
ps jag har precis lärt mig att älska Gimp mer än photoshop..ds
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

SV: Gimp kollapsen!

Inlägg av alatariel »

vilken version av gimp?
när uppdaterade du systemet sist?
har du lagt till gimp via systemet eller laddat ned och installerat själv?
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

alatariel skrev: vilken version av gimp?
när uppdaterade du systemet sist?
har du lagt till gimp via systemet eller laddat ned och installerat själv?
På fråga A svarar jag: Senast tillgängliga releasen
På fråga B svarar jag: Hela tiden
På fråga C svarar jag: Via systemet genom både synaptic och terminal ( sudo apt-get install gimp)

Jag har avinstallerat och ominstallerat
Användarvisningsbild
per9000
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av per9000 »

En chansning:

Kan det vara något mer underliggande - som gtk-libbarna? Blir det bättre av att ominstallera dem.

Jag får även känslan att du kör KDE, om så är fallet kanske du kan testa att logga in i GNOME och se om det funkar där. Om GNOME är helt är det nog inte gtk-libbar som spökar.

/Per
--
Per Erik Strandberg
Yet Another IT Consultant
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

Ok, Jag kör gnome redan. Även GTK-libbarna har jag varit på genom att göra en sökning i Synaptic, det skadar inte att göra igen iofs.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"