Bästa banken för privatpersoner?
Bästa banken för privatpersoner?
Bra Internet- och telefontjänster är ett krav.
Har vant mig med Mastercard så det vill jag fortsätta med.
Annars är jag student och vad jag vet så har Swedbank riktigt bra erbjudanden för oss, någon som toppar dem?
Har vant mig med Mastercard så det vill jag fortsätta med.
Annars är jag student och vad jag vet så har Swedbank riktigt bra erbjudanden för oss, någon som toppar dem?
SV: Bästa banken för privatpersoner?
Glöm Swedbank
LJ
LJ
Är det nödvändigt att kunna gå till ett kontor IRL (antar att det inte är det då vi inte vet vad de finns för banker med kontor där du bor)? Är det inte det säger jag skandiabanken.
they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
Nödvändigt skulle jag väl inte säga, men det vore ju fint.lokpest skrev: Är det nödvändigt att kunna gå till ett kontor IRL (antar att det inte är det då vi inte vet vad de finns för banker med kontor där du bor)? Är det inte det säger jag skandiabanken.
- Thomas
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
har haft Handelsbanken hela livet.
Principfråga.Hylas skrev:Varför?Little John skrev: Glöm Swedbank
LJ
En svensk bank som absolut måste ta ett amerikansk namn, kommer också att ägas av amerikanerna snart.
LJ
SEB är avgiftsfritt för studenter.
Ok, då är jag medLittle John skrev: Principfråga.
En svensk bank som absolut måste ta ett amerikansk namn, kommer också att ägas av amerikanerna snart.
LJ

känn dig själv!
Jag har haft Handelsbanken hela mitt liv. Kör med deras Visa kort vilket fungerar utmärkt, precis som deras internettjänster.
Dom är som Telia för mig.. Kanske inte billigaste valet men dom fungerar utan en massa tjaffs!
Dom är som Telia för mig.. Kanske inte billigaste valet men dom fungerar utan en massa tjaffs!

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vilken bank som är bäst för dej beror mycket på dom lokala kontorern. Här är det tex Swedbank som känns mest rätt, men jag har positiva erfarenheter även av Skandiabanken.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- RipTheJacker
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Skandiabanken - bäst aktiedepå (Lågt courtage) Låga kostnader generellt, enkel och snabb support.
Swedbank - För att dem har kontor i Visby!
Swedbank - För att dem har kontor i Visby!
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Skandiabanken har inga lokala kontor, det är därför de inte har några andra kostnader än för "internationellt bankkort"/"kreditkort" och såvitt jag vet högsta räntan (vilken är samma på samtliga konton). Det hela vägs upp av en jättebra internet- och telefontjänst.vulfgar skrev: Vilken bank som är bäst för dej beror mycket på dom lokala kontorern. Här är det tex Swedbank som känns mest rätt, men jag har positiva erfarenheter även av Skandiabanken.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Nu när ni svarat tänkte jag berätta följande:
Jag använder ICA Banken just nu, men är inte särskilt nöjd med deras tjänster.
Förutom undermåliga telefoni- och Internetjänster saknas möjlighet till e-kort och e-leg.
Fram till nu hade jag tänkt skaffa Swedbank, men det verkar som att Skandiabanken är rätt sjyst.
Har man möjlighet till ovanstående med dem?
Jag använder ICA Banken just nu, men är inte särskilt nöjd med deras tjänster.
Förutom undermåliga telefoni- och Internetjänster saknas möjlighet till e-kort och e-leg.
Fram till nu hade jag tänkt skaffa Swedbank, men det verkar som att Skandiabanken är rätt sjyst.
Telefon och Internettjänster funkar 100% i min mening. Det andra du frågar efter har jag inte haft tillfälle att upptäcka om de har, men det skulle jag bli förvånad om de inte hade.upnorth skrev: Fram till nu hade jag tänkt skaffa Swedbank, men det verkar som att Skandiabanken är rätt sjyst.
they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
Vilken information är tillgänglig via telesvar och hur kommer man åt den?lokpest skrev:Telefon och Internettjänster funkar 100% i min mening. Det andra du frågar efter har jag inte haft tillfälle att upptäcka om de har, men det skulle jag bli förvånad om de inte hade.upnorth skrev: Fram till nu hade jag tänkt skaffa Swedbank, men det verkar som att Skandiabanken är rätt sjyst.
ICA Banken tycker att man ska knappa in sina kontonummer, det tycker jag är krångligt (att komma ihåg

Det, de har mastercard som du ville ha, deras internetbank funkar finfint även för linuxtrixon skrev: SEB är avgiftsfritt för studenter.

De har också en bra portal till sin internetbank för mobiltelefoner, vilket är bra när jag som inte har telefonbank vill kolla mitt saldo

Jag har nyttjat deras fondrådgivning lite, och det har gett bra utdelning på de få slantar jag har

Deras support har jag dock aldrig nyttjat.
Allt som allt så kan jag rekommendera SEB, såvida du inte ska ta lån, har för mig att de har rätt höga räntor.
Jag är helt nöjd med Swedbanks internettjänster och telefonservice. Deras lokala kontor i Sundsvall är suveränt. Däremot har jag funderat på att pröva Skandiabanken, så vi får väl se om min åsikt svänger framöver.
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
är själv mycket nöjd med Swedbank ...
och de har ju haft det namnet ett tag "internationellt"
och de har ju haft det namnet ett tag "internationellt"
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Jag är också mycket nöjd med Swedbank, internetdosan fungerar super. Säkert och bra!
Bra hemsida, tillgång till elektroniska kontokort och liknande. Jag är väldigt nöjd
Bra hemsida, tillgång till elektroniska kontokort och liknande. Jag är väldigt nöjd

Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber