Hej!
Jag har laggt in Ubuntu Gutsy på stationära nu som har ett ASUS M2N32 SLI-Deluxe moderkort. Ett jobbigt problem som jag inte hittat någon lösning på är att min mus (Logitech G5) och tangentbord (Logitech Ultra X-Flat) slutar fungera om jag inte använder dem på en stund. Tiden som de måste ligga orörda för att de ska sluta fungera verkar vara lite slumpmässig, allt från 30 sekunder till 3 minuter.
Låter jag de sitta kvar i USB-ingångarna efter att de slutat fungera så lyser tangentbord och mus, men tar jag ut de och sedan sätter in dem igen så startar inga lampor så då verkar USB-portarna vara helt avstängda.
Jag har än så länge inte gjort något själv med någon drivrutin till moderkort, mus eller tangentbord utan de är samma som blev automatiskt installerat då jag la in Ubuntu.
Något tips på vad jag ska göra eller hur jag uppdaterar drivrutinerna till moderkort, mus och tangentbord?
USB-portarna dör på ASUS M2N32 SLI-Deluxe moderkort
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara