jag försöker gå in på en sida som har massa filmsnuttar som man kan kolla på, wmv format, problemt är att datorn föredrar totem, som ALLTID hackar om man skall kolla på wmv på min dator...
vilken är bättre att använda? har ett antal att välja mellan men vet inte hur man ställer in det rätta som förval istället för totem, VLC är ju ett stabilt program som klarar det mesta, vill bata ha det som förval vid såna filer, vet inte om man streamar eller vad man gör men använder jag windows så fixar deras mediaplayer biffen iaf...
nån som vet?
använda en annan spelare vid streaming?
- ninetwozero
- Utgåva: 6.06 Dapper LTS
SV: använda en annan spelare vid streaming?
vill också veta, gillar inte totem... VLC borde vara standard 

fd. Shadow här på forumet
SV: använda en annan spelare vid streaming?
Man ändrar detta i firefox under Redigera/Inställningar/Innehåll/Redigera ( Filtyper ) . Välj .wmv och standardplayer.
Om vlc inte syns som standardplayer högerklicka på en .wmv fil och ändra "Öppna med" VLC. Så bli det standard för dessa filtyper. Gå sedan tillbaks till Firefox och välj standardplayern VLC.
Om vlc inte syns som standardplayer högerklicka på en .wmv fil och ändra "Öppna med" VLC. Så bli det standard för dessa filtyper. Gå sedan tillbaks till Firefox och välj standardplayern VLC.