Deluge och LinuxDC++ startas sakta [LÖST]
Deluge och LinuxDC++ startas sakta [LÖST]
Hej!
Det är så att när jag ska starta Deluge eller LinuxDC++ så startas dom väldigt sakta. Det tar runt 1 minut innan man ser själv startsidan. Sen när jag ska ta emot Pm på Dc++ så kommer en vit skärm fram, alltså så det jag inte meddelandet. Sen då undrar jag om man kan fixa så när en ny version släpps av dom så laddas den hem och installeras automatiskt.
Sen då kan jag inte ladda hem mina uppdateringar.- NU är det 22 uppdateringar att installera (det funkar ibland men det har inte funkat på flera dagar nu som det har gjort tidigare.) som allt som allt är 77.00mb stor.
Det är så att när jag ska starta Deluge eller LinuxDC++ så startas dom väldigt sakta. Det tar runt 1 minut innan man ser själv startsidan. Sen när jag ska ta emot Pm på Dc++ så kommer en vit skärm fram, alltså så det jag inte meddelandet. Sen då undrar jag om man kan fixa så när en ny version släpps av dom så laddas den hem och installeras automatiskt.
Sen då kan jag inte ladda hem mina uppdateringar.- NU är det 22 uppdateringar att installera (det funkar ibland men det har inte funkat på flera dagar nu som det har gjort tidigare.) som allt som allt är 77.00mb stor.
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 5 gånger.
SV: Deluge och LinuxDC++ startas sakta
Nu har det blivit mycket värre, När jag skulle starta Deluge tog det runt 6 minuter. Det kanske var för att jag tog bort en onödig fil som inte va nödvändig ska som här på forumet. Det var en tråd som Hund hade startat. btw, hur kollar jag vilken version jag har på Deluge, Tror att det har kommit en ny Deluge.
/home/pedro/.config/deluge
Det var den mappen jag tog bort för att några personer här sa att den var onödig. Det funkade bättre för den som gjorde tråden så jag trodde den skulle hjälpa mig också!
/home/pedro/.config/deluge
Det var den mappen jag tog bort för att några personer här sa att den var onödig. Det funkade bättre för den som gjorde tråden så jag trodde den skulle hjälpa mig också!
Senast redigerad av 1 KanineN, redigerad totalt 22 gånger.
Har du ett föråd där programmet finns så kan du automatiskt uppgradera programmet när en ny version finns på just det förrådet.
Vilken version av LinuxDC++ samt Deluge har du? (Help / About)
Vilken version av LinuxDC++ samt Deluge har du? (Help / About)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Har Deluge 0.5.4 och på LinuxDC++ har jag LinuxDC++ version: see Changelog.txt
Core version: 0.698
Men när jag letade efter det hittade jag en .tgz fil så jag struntade i det så jag tar core versionen.
Core version: 0.698
Men när jag letade efter det hittade jag en .tgz fil så jag struntade i det så jag tar core versionen.
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Du kan ju ladda ned LinuxDC++ v 1.0 från getdeb.net och testa den.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Nu behöver jag mest hjälp med Deluge. Det tar runt 5 - 25 min att starta det... vad ska jag göra??
Byt namn på mappen ~/.config/deluge. Då börjar du om från början men har inställningarna kvar om du vill återställa det. Hur fungerar det nu att starta det?
Så jag ska byta namnet Deluge?? Okej, kommer med edit!
EDIT: yey, det funkade, nu går det snabbt men alla saker som jag har laddat hem är inte kvar :S Alltså dom kommer inte upp, det är bara tomt där man ser hur mycket som är kvar av dom och om man laddar upp. Du vet...
EDIT: yey, det funkade, nu går det snabbt men alla saker som jag har laddat hem är inte kvar :S Alltså dom kommer inte upp, det är bara tomt där man ser hur mycket som är kvar av dom och om man laddar upp. Du vet...
Senast redigerad av 1 KanineN, redigerad totalt 30 gånger.
Det är för att deluge inte hittar det.
Pröva att lägga tillbaka mappen "torrentfiles". Då ska dina torrenter komma tillbaka i Deluge.
Pröva att lägga tillbaka mappen "torrentfiles". Då ska dina torrenter komma tillbaka i Deluge.
Har jag redan gjort men det funkar inte :S
BTW, ska jag ta bort den där mappen som jag ändrade namn på??
BTW, ska jag ta bort den där mappen som jag ändrade namn på??
Hur många torrens har/hade du och hur många var/är aktiva?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Kanske är persistent.state filen måste lägga tillbaka med. Det är bara att pröva. 

Det var det som gjorde det segt. Ska jag ta bort filen och sen ta bort alla mina torrents i torrents mappen??
Japp. Men det är bara att lägga till torrenterna på nytt.
Ja, det hjälpte, tack hund!
Man ska inte låsa tråden.
Markera den som löst ist.

SV: Deluge och LinuxDC++ startas sakta [LÖST]
Problemet är att jag inte vet hur jag gör!
OnT: Det fungerar fint fint nu!
OnT: Det fungerar fint fint nu!

SV: Deluge och LinuxDC++ startas sakta [LÖST]
Lägg till [LÖST] efter ämnesrubriken och välj ikonen löst. Har tiden gått ut så du inte kan redigera det själv kan du anmäla inlägget med noteringen att tråden är löst.
Kul att det löste sig iaf.
Kul att det löste sig iaf.