Hej
Jag vill att min dator skall stängas av efter ca 30 minuters inaktivitet.
Hur gör man det i ubuntu?
Stänga av datorn
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Stänga av datorn
Det är bara att konfigurera skärmsläckaren. Jag hittade en inställning att datorn kan stängas av efter en viss tid.
Nu kör jag fvwm-crystal med xscreensaver. Tror dock att xscreensaver är med oavsätt vilken smak av ubuntu du kör...
Nu kör jag fvwm-crystal med xscreensaver. Tror dock att xscreensaver är med oavsätt vilken smak av ubuntu du kör...
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Under inställningar för skärmsläckaren har jag inställningar för strömhantering och det enda alternativet där är "Låt datorn sova när den varit inaktiv i: ". Sova är det samma sak som Stänga av?
Det var det tydligen inte. Skärmen slocknade men datorn stängdes inte av. Det gick inte att väcka datorn igen utan var tvungen att trycka på resetknappen.
Det var det tydligen inte. Skärmen slocknade men datorn stängdes inte av. Det gick inte att väcka datorn igen utan var tvungen att trycka på resetknappen.
Senast redigerad av 1 bilbodigi, redigerad totalt 6 gånger.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nej, det är det inte. Jag vet inte om det ens är samma sak som "hibernate". Vilket är ganska nära att stänga av,
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho