problem med wine och utorrent

Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: problem med wine och utorrent

Inlägg av farmfield »

stv skrev: Ok, nu har jag testat dom flesta klienter. Vissa var inte godkända hos vissa och vissa var allmänt jobbiga(azureus)...
Eh, var fick du strul med KTorrent? Jag (o polare) har kört det utan prob's med alla sajter jag känner till...

Ett tips (iaf med KTorrent) är att gå in & smaska igång DTH & krypteringen så skall det nog gå igång med sajterna som sa nej innan...
dented

Inlägg av dented »

bara jag som gillar rtorrent?  ;)

Ok, så det har inget GUI, men försök hitta något som är snålare på resurser.

Klarar dessutom att göra det mesta som eftersöks. Sen finns där fina möjligheter till att schemalägga saker (som att kolla av en katalog efter .torrent-filer tex). Kombinera med theyoke och ett simpelt script och vips så har man automatisk nerladdning av sina favoritserier.  ;D

Har ett vagt minne av att jag sett ett projekt som håller på att skapa ett GUI till den också, men det var inte så intressant så jag la inte namnet på minnet.

Edit: En snabb google senare: nTorrent.
Senast redigerad av 1 dented, redigerad totalt 30 gånger.
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

Men har Deluge kammat till sig då? Den var för mig helt omöjlig att seeda med. Började med 800kb/s och sen dalade det ned till ca 100kb/s och så pendlade det +-50kb/s. uTorrent hade alltid max upload trots att det körs via wine.
dented skrev: bara jag som gillar rtorrent?  ;)
Jag kör med rtorrent. Är nog bland de bästa klienterna trots avsaknaden av GUI.
Megamannen

Inlägg av Megamannen »

rTorrent kör på libTorrent och Deluge kör också på libTorrent. Så kärnan är densamma. Så stor skillnad borde det inte vara. Deluge har ju RSS-funktion också, det är väldigt användbart.
Software can become hardware!
look2

Inlägg av look2 »

provar ktorrent nu... så får vi se om det verkar vara något att ha...
http://stoppa-storebror.se/
http://stoppafralagen.nu/

server med Fiesty Fawn server edition
HP NC40xx Fiesty Fawn 8.10
HP Pavillion 9095ea Windows XP
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

Jag kör alltid Ktorrent, trivs bra med den. Vad är det förresten med vissa torrent-klienter som drar mycket resurser? Vad beror det på? Om jag bara accepterar en uppladdare 500kb och en nedladdare 1mb borde det väl inte ta så mycket kraft?  :-[
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

turbo skrev: Jag kör alltid Ktorrent, trivs bra med den. Vad är det förresten med vissa torrent-klienter som drar mycket resurser? Vad beror det på? Om jag bara accepterar en uppladdare 500kb och en nedladdare 1mb borde det väl inte ta så mycket kraft?  :-[
Har för mig att Azureus tog mycket kraft eftersom det bygger på Java.
Var så länge sen jag körde den klienten nu. Har för mig att det var därför jag bytte till en annan klient.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Tuulikk

Inlägg av Tuulikk »

Lyckligtvis har jag fått Utorrent att fungera bra och har nu det som standardprogram, inställt på Windows XP i Wine.

Deluge är inte så mycket utan plugins och det är antagligen plugins som gör så Deluge plötsligt startar och stängs ner direkt igen utan att synas (förrutom vid få tillfällen programet dyker upp i en minut knappt innan det försvinner). Sedan är Deluge inte lika snyggt som Ktorrent och Utorrent. Ktorrent har strulat smått också. Stängt av sig själv någon gång när jag inte märkt det och krashat en gång. Sen kunde jag inte få det som standardprogram, fast den biten skulle nog inte vara ett problem längre. :D Ktorrent är dock snyggare än Utorrent förrutom småsaker kanske, så vem vet, jag kanske byter tillbaka någon dag. :)

Sen, program som inte kan vidarebefodra klara filer till en annan mapp för lagring, eller program där man inte kan välja vilka filer man vill ladda ner, eller program man inte kan sätta prioriterng på filerna känns ganska meningslösa för min del. Just därför Utorrent och Ktorrent känns så bra.
stv

Inlägg av stv »

Se där, en till som kör Utorrent.

Har du löst gåtan;
Klicka på en .torrent fil (på webben) och öppna den direkt via Utorrent?

Själv måste jag ladda ner .torrentfilen och sedan "släppa" den på utorrent.exe
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Högerklicka på torrentfilen, välj egenskaper och fliken öppna med, sedan har man en liten kommandoruta där, skriv in rätt kommando. Tror det borde bli wine utorrrent?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tuulikk

Inlägg av Tuulikk »

Hund skrev: Högerklicka på torrentfilen, välj egenskaper och fliken öppna med, sedan har man en liten kommandoruta där, skriv in rätt kommando. Tror det borde bli wine utorrrent?
Går också ätt bläddra sig till programet och välja .exe filen. Strular det och blir som det blev för mig att bara ett "u" dyker upp så kan man nog antingen skriva in filnamnet.exe eller gå in igen och trycka på programfilen. Sen får man ju inte glömma att programen ligger i hemkatalogen i ".wine". :)
stv

Inlägg av stv »

Okay, ska försöka med det, men jag har av någon konstig anledning haft en .exe fil i en annan mapp(inte /.wine/utorrent) som jag "parar ihop" med .torrent filen och det har funkat, men som sagt, jobbigt att göra det manuellt.

Ska först testa att göra som Hund sa, annars försöker jag bläddra om det inte funkar.
Tack för svaren!
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"