Jag blir inte av med inloggningsljudet.

nire
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Jag blir inte av med inloggningsljudet.

Inlägg av nire »

I System -> Administration -> Inloggningsfönser har jag valt bort ljudet för inloggning men ljudet fortsätter att spelas ändå. Jag har provat att både kryssa ur kryssrutan och låta den vara ikryssad men inte ha något ljud valt. Klickar jag på Spela-knappen bredvid spelas inget.
Hur blir jag av med ljudet?  ???
Jon_

SV: Jag blir inte av med inloggningsljudet.

Inlägg av Jon_ »

Drömmer mig ner till en varm solig kväll i Afrika varje gång jag hör det, önskar det vore längre  ;)
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;D

Det är ljuvligt att vi är så olika,

och vad uppstartstonen anbelangar instämmer jag i:
Drömmer mig ner till en varm solig kväll i Afrika varje gång jag hör det, önskar det vore längre

Dessvärre för mig har allt mitt ljud kommit att försvinna. Fattar nada om varför.

Men ang uppstartsljudet så har jag sparat det som kom med 6.06, tror jag det var.

Exotiskt, läckert . . . .  joah . .  ;D

I sinom tid hoppas jag på att få tillbaks ljudet i datorn och då åker just den gamla tonen in igen. ;)
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

Broder Tuck skrev: ;D

Det är ljuvligt att vi är så olika,

Drömmer mig ner till en varm solig kväll i Afrika varje gång jag hör det, önskar det vore längre

Dessvärre för mig har allt mitt ljud kommit att försvinna. Fattar nada om varför.

Men ang uppstartsljudet så har jag sparat det som kom med 6.06, tror jag det var.

Exotiskt, läckert . . . .  joah . .  ;D

I sinom tid hoppas jag på att få tillbaks ljudet i datorn och då åker just den gamla tonen in igen. ;)
Vi borde lägga upp alla dom på nätet...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

nire skrev: I System -> Administration -> Inloggningsfönser har jag valt bort ljudet för inloggning men ljudet fortsätter att spelas ändå. Jag har provat att både kryssa ur kryssrutan och låta den vara ikryssad men inte ha något ljud valt. Klickar jag på Spela-knappen bredvid spelas inget.
För att vara riktigt säkra på vad vi vill här, det du beskriver är hur man sätter igång eller tar bort ljudet för attdatorn är redo att loggas in på, om det är ljudet som hörs när man har skrivit in namn och lösenord så kommer man åt det via system - inställningar - ljud

Så, är det ett kort trumspel (tre trumslag) du hör eller en längre (med typ syrsor) i bakgrunden?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
nire
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av nire »

Jag vill ha bort det längre med syrsor. Men tack för tipset om inställningar -> ljud!
Det är borta nu.  ;D
Ja, vi är olika :P
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"