Svar till ämnet LoCorådet/Föreningen

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Svar till ämnet LoCorådet/Föreningen

Inlägg av HakanS »

Eftersom jag inte kan skriva något i tavlan "Föreningen Ubuntu Sverige informerar" så får det bli här istället.
[quote=∓quot;Grön Göling i ämnet LoCorådet/Föreningen"\]
I stilla eftertanke, så skall vi också minnas att de aktioner föreningen skall stödja, skall sanktioneras av UA och Bossieman härifrån. Detta gäller det mesta som kostar pengar.
[/quote]
Är det verkligen så? Ska alla aktiviteter som LoCo-medlemmar företar sig för att sprida Ubuntu sanktioneras av LoCo-representanterna?
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Okänd

SV: Svar till ämnet LoCorådet/Föreningen

Inlägg av Okänd »

Håller med HåkanS...
Hade vi diskuterat det? Kanke jag har missat något?

LJ
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Nej, det där måste vara ett missförstånd.

Föreningen ska inte lägga sig i hur övriga LoCot ska skötas men samtidigt har inte LoCot (med Bossieman och UA i spetsen) något att säga till om hos föreningen. Däremot får ju vem som helst bli medlem! ;)

Här finns iallafall ett faktiskt beslut från LoCo-rådets sida (inte som representant för hela LoCot då...).

Föreningen verkar oberoende av övriga LoCot.
Senast redigerad av 1 upnorth, redigerad totalt 22 gånger.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Någon kanske kunde knåpa ihop något slags organistationsschema som visar hur allt hänger ihop och vem som styr över vem. Jag tror det skulle underlätta förståelsen.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Lars skrev: Någon kanske kunde knåpa ihop något slags organistationsschema som visar hur allt hänger ihop och vem som styr över vem. Jag tror det skulle underlätta förståelsen.
Bra idé, det verkar ju som inte ens dom som är mest inblandade har riktigt samma uppfattning. Det blir en aning förvirrande.  :o
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Se där vad man kan få syn på bara man ger sig tid att läsa litet mer..... ;D

Ett organisationsschema är väl en förträfflig idé.
upnorth skrev: Nej, det där måste vara ett missförstånd.

Föreningen ska inte lägga sig i hur övriga LoCot ska skötas men samtidigt har inte LoCot (med Bossieman och UA i spetsen) något att säga till om hos föreningen. Däremot får ju vem som helst bli medlem! ;)

Här finns iallafall ett faktiskt beslut från LoCo-rådets sida (inte som representant för hela LoCot då...).

Föreningen verkar oberoende av övriga LoCot.
Givetvis har inte talesmännen något att säga till om i föreningen. Det kanske borde ha framkommit tydligare att de aktioner som föreslås härinifrån sanktioneras av UA och Bossie. Det var åtminstone så det lät från början att det skulle fungera.

Nä, nu ska jag gå och mosa potatisen, så att vi får middag på det här stället.......
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

vulfgar skrev:
Lars skrev: Någon kanske kunde knåpa ihop något slags organistationsschema som visar hur allt hänger ihop och vem som styr över vem. Jag tror det skulle underlätta förståelsen.
Bra idé, det verkar ju som inte ens dom som är mest inblandade har riktigt samma uppfattning. Det blir en aning förvirrande.  :o
Har funderat på att det skulle behövas ett tag :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"