apache2 låser sig efter 7dagar
- xhassex
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
apache2 låser sig efter 7dagar
Hej igen
Min server låser dig efter precis 7dagar, jag får ingen åtkomst alls till den. Fel med som jag får är att den inte kan läsa loggarna. När jag sedan har bootat om burken går det fint att läsa loggarna.
Så frågan till er är, vad är det som gör att den inte kan läsa loggen efter 7dagar
Min server låser dig efter precis 7dagar, jag får ingen åtkomst alls till den. Fel med som jag får är att den inte kan läsa loggarna. När jag sedan har bootat om burken går det fint att läsa loggarna.
Så frågan till er är, vad är det som gör att den inte kan läsa loggen efter 7dagar
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: apache2 låser sig efter 7dagar
Jag kan bara spekulera vilt...
-Är disken full?
-Står det något intressant i /var/log/messages ?
-Är disken full?
-Står det något intressant i /var/log/messages ?
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Är du säker på att det är Apache? Finns det nåon intressant i loggarna? Tankar du torrents?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Jag skulle kollat över rättigeheterna och grupperna för loggarna. Vissa loggfiler roteras var 7:e dag av systemet. Apache kanske ballar ur just när de är roterade. Borde synas i dina loggar med klockslag och sånt.
Hade själv problem med det då jag installerade syslog-ng och den som default satte alla filer till gruppen 'adm', som inte fanns, dock fanns 'admin'. T ex alltså...
Hade själv problem med det då jag installerade syslog-ng och den som default satte alla filer till gruppen 'adm', som inte fanns, dock fanns 'admin'. T ex alltså...
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- xhassex
Om 6 timmar så har servern varit uppe i 7dagar igen, och då skall jag läsa vad det kan stå i /var/log/messages.
Jag har fluxd, men tankar väldigt lite
jag återkommer med vad som stod i /var/log/messages
Jag har fluxd, men tankar väldigt lite
jag återkommer med vad som stod i /var/log/messages
- xhassex
Ett under har skett.
Men server har nu varit uppe i 7dagar och 13timmar, och den har inte låst sig. Det måste vara någon uppdatering som jag har fått med.
Det känns kul att den här lilla "buggen" är fixad för mig
Tack för tipsen om loggar med mera
Men server har nu varit uppe i 7dagar och 13timmar, och den har inte låst sig. Det måste vara någon uppdatering som jag har fått med.
Det känns kul att den här lilla "buggen" är fixad för mig
Tack för tipsen om loggar med mera
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Så du behövde inte göra något? Det bara löste sig? 

- xhassex
Nej inget gjorde jag, jag bara avvaktade att den skulle vara uppe 7dagar, sedan har den alltid låst sig, och jag skulle kolla loggarna. Men nu så fortsätter den att vara uppe utan låsningmaths57 skrev: Så du behövde inte göra något? Det bara löste sig?![]()