Web TV frånCanal+
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Web TV frånCanal+
Hej,
Har slitit mitt hår ett tag för att få WebTV från Canal+ att funka i Linux - utan att lyckas.
Det finns rätt mycket info på nätet om det, men jag har inte hittat en fungerande lösning....än!
Har någon som lyckats ett bra tips ?
Jag kör Gutsy som är updaterat från Fiesty.
/uffe
Har slitit mitt hår ett tag för att få WebTV från Canal+ att funka i Linux - utan att lyckas.
Det finns rätt mycket info på nätet om det, men jag har inte hittat en fungerande lösning....än!
/uffe
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
SV: Web TV frånCanal+
Om jag inte minns fel använder dom flash. Funkar flash i övrigt?
Nu när jag tänker efter så undrar jag om de inte krävde Internet Explorer också, då dom kör DRM. Prova o installera internet explorer genom wine med den nyaste flashspelarn.
Nu när jag tänker efter så undrar jag om de inte krävde Internet Explorer också, då dom kör DRM. Prova o installera internet explorer genom wine med den nyaste flashspelarn.
UffeSturegren skrev: Hej,
/uffe
-
canalplus vill "hitta" windowms media player vilket den itne gör dårå. hur kan man lura sidan?
-
Prova att och se om det går att installera windows media player via wine också. 

-
bra idé.kan den "hitta" genom wine bara sådär??ngt speciellt man ska ställa in för att wine ska funka ultimat??ng bra guide för installera "wine"??tack på förhand.
-
får felmeddelande "kan ej installera på dator utan windows xp serverpack 2"ifs 11 jag försöker installera.ska prova en version tidigare.
installation av wmp gick som smort.men de verkar ändå inte som att canalplus sidan inte vill/kan "lokalisera" wmp. går detta att fixa eller ere kort och gott...kört?
btw.hur får jag bort "wine" mappen som befinner sig om man klickar på program överst på skärmen till vänster och där sedan "programs/windows media player" ligger. den första versionen av wmp sen kom jag på att jag kanske skulle testa senast versionen men då som sagt utan resultat!
edit: sitter i XP just nu och märker att om man försöker se trailer för ex. hockeymatch så funkar det i Internet Explorer 7.0 men inte i Firefox som jag också anv. i XP. Får i FF att Windows Media Player inte hittar men som sagt funkar prima i IE7.
edit 2: såg nu att sidan kräver internet explorer
så inte konstigt att det inte går.ska testa installera internet explorer samt windows media player i wine och se om det funkar annars ger jag upp! 
installation av wmp gick som smort.men de verkar ändå inte som att canalplus sidan inte vill/kan "lokalisera" wmp. går detta att fixa eller ere kort och gott...kört?
btw.hur får jag bort "wine" mappen som befinner sig om man klickar på program överst på skärmen till vänster och där sedan "programs/windows media player" ligger. den första versionen av wmp sen kom jag på att jag kanske skulle testa senast versionen men då som sagt utan resultat!
edit: sitter i XP just nu och märker att om man försöker se trailer för ex. hockeymatch så funkar det i Internet Explorer 7.0 men inte i Firefox som jag också anv. i XP. Får i FF att Windows Media Player inte hittar men som sagt funkar prima i IE7.
edit 2: såg nu att sidan kräver internet explorer

Senast redigerad av 1 pixelmaster, redigerad totalt 5 gånger.
-
återkom gärna med dina fram/motgångar. 

-
ett steg närmre målet kan vara att installera "user agent switcher".
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,17898.0.html
http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,17898.0.html