Hej!
Har nyligen installerat 7.10, funkar bra... men (alltid ett men...) jag har haft lite sma problem med skarm installingar mm... och har bara mitt tangentbord kvar att fixa MEN DET GAAAR INTE!! Bokstaver med prickar over funkar inte. alt+ tangent blir helsnurriga... hela tangentbordet kanns som en monty python parlor...
Har nyligen kopt ett nytt basic- tangentbord, Logitech Deluxe 250 Keyboard SE som funkade bra med 7.04. Har gjort senaste uppdateringarna av 7.10 idag, 3nov. Har letat i installingar for tangentbord men utan framgang... kanns som ett lojligt problem men jag hittar inte hur jag ska losa det... nagon som vet? HALLER PA ATT BLIR TOKIG!!!
MVH /Tomas
Tangentbords problem [LÖST]
Tangentbords problem [LÖST]
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 4 gånger.
SV: Tangentbords problem
Kan du inte välja svensk layout under System / Preferences / Keyboard?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jo, jag tankte att det va sa enkelt... men de va det inte... jag har valt svenska och 105 tg internationellt pc men ICKE!!! Jag fattar inte va som e fel...
Gick det inte att prova inställningarna vid installationen? Fungerade dom där?
Hur ser din xorg.conf ut?
gedit /etc/X11/xorg.conf
he he...ja... xorg.conf... vet inte...
Jag menade att du skulle skriva detta kommando i terminalen:

Och sedan posta det här. Jag ber om ursäkt om jag var otydlig, är nog tröttare än jag tror.gedit /etc/X11/xorg.conf

Inga problem...
Jag startade om datorn och hux flux så var mina problem ur världen!! Jag kan skriva ÅÄÖ!
Allt ser ut som det gjorde innan i tangentbordsinställningarna... hmmm känns skumt...
det luktar skit bakom spakarna hos mig... ;-) Fattar inte varför mina inställingar inte togs direkt, att jag måste starta om för att det ska funka... märkligt...
Tack för all hjälp! Verkligen ett superbra forum och väldigt trevlig stämning!
/Tomas
Jag startade om datorn och hux flux så var mina problem ur världen!! Jag kan skriva ÅÄÖ!
Allt ser ut som det gjorde innan i tangentbordsinställningarna... hmmm känns skumt...
det luktar skit bakom spakarna hos mig... ;-) Fattar inte varför mina inställingar inte togs direkt, att jag måste starta om för att det ska funka... märkligt...
Tack för all hjälp! Verkligen ett superbra forum och väldigt trevlig stämning!
/Tomas