Mixtrade lite med Cedega för att försöka få igång lite spel, och lyckades inte en enda gång, förutom med gamla Battlefield 1942. Visserligen var grafiken och fps:en usel. Hur som helst, det crashade till slut och datorn reagerade inte på knapptryckningar eller nånting, så jag stänger av genom att hålla inne powerknappen i 5 sek.
När jag startar ser själva temat ut som en blanding av "human" och nån av dem där blåa.
När jag försöker ändra utseende kommer detta upp:
Kan inte starta inställningshanteraren "gnome-settings-daemon'.
Om inte GNOME-inställningshanteraren körs kan en del inställningar inte verkställas. Detta kan tyda på ett problem med Bonobo eller att en inställningshanterare från något annat än GNOME (t.ex. KDE) redan kör och är i konflikt med GNOME-inställningshanteraren.
Jag kan fortsätta därifrån men kan inte ändra tillbaka. Temat "human" har ändrats, och jag kan inte ändra färgerna genom "anpassa..."
Installerade om human genom pakethanteraren men det löste inte problemet.
utseendet ändrades [LÖST]
utseendet ändrades [LÖST]
Senast redigerad av 1 DeepThought, redigerad totalt 2 gånger.
- DeepThought
SV: utseendet ändrades
Jag har för mig att jag läst om fler som har det här problemet (det verkar bara dyka upp ibland). Men det har tydligen hjälpt att bara logga ut (eller var det stänga av?) och sedan logga in igen.
Hoppas att detta räcker!
Hoppas att detta räcker!
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Jo, en extra omstart var allt som krävdes!
Löst
*tar bort Cedega*
Löst

*tar bort Cedega*
- DeepThought
Bra att det löste sig! 
Jag tror f.ö. inte att det var Cedegas fel.

Jag tror f.ö. inte att det var Cedegas fel.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...