Konstig VLC ,vill ha den vanliga.
-
Konstig VLC ,vill ha den vanliga.
Har ett problem med VLC, det finns inga menyer eller nått och går inte högerklicka så det går inte att ändra nått.
Jag har installerat det via apt-get install vlc och även testat via synaptic. Nån som haft liknande problem?? Hur ska jag göra för att få den vanliga. Det är nån annan skin på den direkt när man installerar den.
//Mattias
Jag har installerat det via apt-get install vlc och även testat via synaptic. Nån som haft liknande problem?? Hur ska jag göra för att få den vanliga. Det är nån annan skin på den direkt när man installerar den.
//Mattias
SV: Konstig VLC ,vill ha den vanliga.
nej, han har ett annat skin bara...jag fick så i windows en gång, det jag gjorde var att ta bort vlc och installerade om det.
Det ska självklart gå att ändra skin, men jag satt i 10-20min och letade, hittade inget. Så installerade om det på 2min.
Det ska självklart gå att ändra skin, men jag satt i 10-20min och letade, hittade inget. Så installerade om det på 2min.
Bara för att du installerar om så försvinner inte inställningsfilerna. De bör ligga under "~/.vlc".
rm ~/.vlc
rm ~/.vlc
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Sa inte att det var så i Ubuntu. Men i windows har man den möjligheten att klicka i rutan "ta bort inställningar" osv osv...
snabb googling, CTRL + S ska få upp skinnmenyn, bara byta till "standard"
snabb googling, CTRL + S ska få upp skinnmenyn, bara byta till "standard"
Senast redigerad av 1 stv, redigerad totalt 2 gånger.
-
CTRL + S funkar inte kommer inte upp nån meny, det blir likadan om man byter skin, nytt utseende men inga menyer och ominstallation funkar inte blir likadant.
Det var banne mig konstigt...
"Just edit command in your launcher to vlc --intf wxwin or better change it to wxvlc"
VLCs hemsida.
"Just edit command in your launcher to vlc --intf wxwin or better change it to wxvlc"
VLCs hemsida.
-
Ja det är verkligen konstigt å irreterande jag har ju ingen lust att installera om bara för att få det funka.
Har du testat att tagit bort inställningarna, eller startat med "--intf wxwin" då?mattematte skrev: Ja det är verkligen konstigt å irreterande jag har ju ingen lust att installera om bara för att få det funka.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
-
Testade nu men blev ingen skillnad, står så här:
VLC media player 0.8.6c Janus
[00000288] main dialogs provider error: no dialogs provider module matched "any"
[00000285] skins2 interface error: no suitable dialogs provider found (hint: compile the wxWidgets plugin, and make sure it is loaded properly)
[00000285] skins2 interface: skin: MediaPlayer 1.01 author: Asim Siddiqui
Jag testade mediaplayer skin för att se om det blev nån skillnad men icke.
//Mattias
VLC media player 0.8.6c Janus
[00000288] main dialogs provider error: no dialogs provider module matched "any"
[00000285] skins2 interface error: no suitable dialogs provider found (hint: compile the wxWidgets plugin, and make sure it is loaded properly)
[00000285] skins2 interface: skin: MediaPlayer 1.01 author: Asim Siddiqui
Jag testade mediaplayer skin för att se om det blev nån skillnad men icke.
//Mattias
Verkar som om du saknar några 'beroende'-bibliiotek (dependencies).
Orkar du kompilera själv?
Orkar du kompilera själv?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Det jag aldrig får klar för mig är om du måste ha detta tema?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
det spelar ingen roll vilket tema det är. Det är inställningar jag vill kunna ändra.
kompilera har jag aldrig gjort så det vet jag inte hur man gör.
//Mattias
kompilera har jag aldrig gjort så det vet jag inte hur man gör.
//Mattias
Det är denna feltext;
main dialogs provider error: no dialogs provider module matched "any"
jag reagerar på. Den pekar på att, trots alla dina ominstallationer, så är VLC inte korrekt installerat. Det är sånt som händer.
Det är då det kan löna sig att kompilera själv. Det är också mycket bra att kunna för framtiden och andra program m m.
main dialogs provider error: no dialogs provider module matched "any"
jag reagerar på. Den pekar på att, trots alla dina ominstallationer, så är VLC inte korrekt installerat. Det är sånt som händer.
Det är då det kan löna sig att kompilera själv. Det är också mycket bra att kunna för framtiden och andra program m m.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Prövade du att ta bort inställningarna?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- DeepThought
Kompilera själv är ett ganska drastiskt steg för något som borde fungera 
Här finns en lista på alla beroenden:
http://packages.ubuntu.com/gutsy/graphics/vlc
Se till att alla paket som är listade där är installerade (t.ex. genom att söka efter dem i Synaptic, eller genom att köra sudo apt-get install paketnamn). Se även till att universe-förrådet verkligen är aktiverat. Testa även att göra en ominstallation (t.ex. m.h.a. Synaptic) av alla paket.
Kör även:
rm -R ~/.vlc/
Finns kanske något intressant här också?
http://www.videolan.org/vlc/download-ubuntu.html

Här finns en lista på alla beroenden:
http://packages.ubuntu.com/gutsy/graphics/vlc
Se till att alla paket som är listade där är installerade (t.ex. genom att söka efter dem i Synaptic, eller genom att köra sudo apt-get install paketnamn). Se även till att universe-förrådet verkligen är aktiverat. Testa även att göra en ominstallation (t.ex. m.h.a. Synaptic) av alla paket.
Kör även:
rm -R ~/.vlc/
Finns kanske något intressant här också?
http://www.videolan.org/vlc/download-ubuntu.html
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...