Mus mm hänger sig
Mus mm hänger sig
Hej!
Jag har nyss installerat Ubuntu 7.10 på en egen partion, installationen gick mycket bra.
Problemet är att när datorn har varit igång ett tag brukar musen låsa sig, ibland räcker det med att byta mus men efter ett tag låser sig även den, i övrigt är oftast inte datorn låst, men ibland låser sig hela datorn.
Datorn: Asus p5ND2 SE moderkort.
ca 2 GHz Geforce 7300 GS
1 GB DDR2
80gb Sata2.
Vad kan det vara för fel?
Jag har nyss installerat Ubuntu 7.10 på en egen partion, installationen gick mycket bra.
Problemet är att när datorn har varit igång ett tag brukar musen låsa sig, ibland räcker det med att byta mus men efter ett tag låser sig även den, i övrigt är oftast inte datorn låst, men ibland låser sig hela datorn.
Datorn: Asus p5ND2 SE moderkort.
ca 2 GHz Geforce 7300 GS
1 GB DDR2
80gb Sata2.
Vad kan det vara för fel?
SV: Mus mm hänger sig
Jag hade liknande problem i våras, då var det nätaggregatet som höll på att ge upp...
Nu behöver det väl inte vara det, kan ju vara glappa kontakter eller så.
Men det konstiga är att det bara händer i Ubuntuupnorth skrev: Jag hade liknande problem i våras, då var det nätaggregatet som höll på att ge upp...

I Windows xp fungerar det utan problem....
Har du möjlighet att pröva en annan version av operativstystemkärnan?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jo det borde jag kunna, bara jag listar ut hur jag ska göra, ska jag installera en äldre kärna?Hund skrev: Har du möjlighet att pröva en annan version av operativstystemkärnan?
När du startar datorn och GRUB laddas ska du trycka på ESC för att få upp menyn, där kan du välja vilken kärna du vill använda.
Jag antar att du redan har några att välja på om du har ett uppdaterat system och inte avinstallerat dom.
Jag antar att du redan har några att välja på om du har ett uppdaterat system och inte avinstallerat dom.

Problemet är att jag bara kan välja 2.6.22-14Hund skrev: När du startar datorn och GRUB laddas ska du trycka på ESC för att få upp menyn, där kan du välja vilken kärna du vill använda.
Jag antar att du redan har några att välja på om du har ett uppdaterat system och inte avinstallerat dom.![]()
Jag installerade helt nytt

Har du installerat alla uppdateringar?
Kika i Synaptic om du hittar en likadan kärna, fast en äldre version.
Kika i Synaptic om du hittar en likadan kärna, fast en äldre version.