Kan inte ändra skärmupplösning [LÖST]
Kan inte ändra skärmupplösning [LÖST]
Har ett mkt märkligt problem, jag kan inte ändra skärmupplösning, det enda som går att ha är 640x480. Så nu sitter jag i Vista och arbetar...Argh! Rädda mig från detta och hjälp mig: Så här ligger det alltså till. Idag köpte jag en 5m lång VGA kabel, jag tog bort den gamla pluggade in den nya och vips så kan jag inte ha högre upplösning än 640*480 i Ubuntu. I Vista däremot är allt som vanligt.... Nån som kan hjälpa mig tillbaka till Ubuntu världen!?
Senast redigerad av 1 Samber, redigerad totalt 1 gånger.
SV: Kan inte ändra skärmupplösning [LÖST]
[PROBLEM LÖST] Okey eftersom ingen var snabb nog att komma med en lösning så fick jag spotta i näven och ta tag i saken själv. Av nån anledning tappade Ubuntu kollen över vilken skärm jag har...Hur nu det kunde ske, med tanke på att man bara stängt av datorn och bytt en sladd. Om du råkar ut för ett liknande problem så löser du det genom att gå in i fliken system/administration/skärmar och grafik. Leta upp din skärm och klicka på den, ställ in din upplösning och logga ut samt logga in igen. (Detta funkade först när jag ställt in både skärm 1 & 2 på samma upplösning)...
P.S Lämnar än en gång Vista och kör vidare med Ubuntu, kämpa på Ubuntuister!
P.S Lämnar än en gång Vista och kör vidare med Ubuntu, kämpa på Ubuntuister!
SV: Kan inte ändra skärmupplösning [LÖST]
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!