Hej,
Jag har laddat ner ubuntu-7.04-desktop-i386.iso och bränt den på CD.
Försöker att få Dell-datorn att installera.
CD-spelaren är aktiverad i BIOS att boota från.
Har även testat att trycka F12 och välja CD-spelaren - inget händer (F1 reboot...)
Vad göra?
Kent J.
Vägrar boota från CD..?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
SV: Vägrar boota från CD..?
Två snabba saker att kolla:
1. Är skivan korrekt bränd, blev den verifierad efter bränningen, brände du den för snabbt?
2. Blev Imagefilen uppackad på cd på ett korrekt sett. I alla fall i "nero" finns det en flik som man skall kryssa i för att skapa boot-bara cd-skivor.
1. Är skivan korrekt bränd, blev den verifierad efter bränningen, brände du den för snabbt?
2. Blev Imagefilen uppackad på cd på ett korrekt sett. I alla fall i "nero" finns det en flik som man skall kryssa i för att skapa boot-bara cd-skivor.
Skivan är redan bootbar. Om det redan är det och man väljer att göra skivan bootbar i Nero så kan det resultera i att den inte blir bootbar? Det var dock längesedan jag hörde detta så det behöver inte alls stämma idag, men i vilket fall ska det bara vara att bränna den utan att behöva bocka för detta.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag rekommenderar nog http://www.imgburn.com/, borde inte gå att misslyckas med den.
"K3b" (linux dock) är annars ett klockrent program. Funkar även när brännarn inte gör det 
EDIT:
Ser inte att han bränt skivan som en image-fil, DVD iso image alt. CD iso image.

EDIT:
Ser inte att han bränt skivan som en image-fil, DVD iso image alt. CD iso image.
Senast redigerad av 1 perrabyte, redigerad totalt 3 gånger.