Moderkort: Asus M2N32-SLI Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+
RAM: 2x1GB, kommer inte ihåg exakt märke/modell
Grafikkort: 2 st Nvidia GeForce 7600GS
Hårddiskar: SATA-1 och SATA-2 kördes sedan tidigare i RAID där Vista Home Premium ligger. På SATA-3 satt jag in en ny hårddisk igår som jag försöker installera Ubuntu på.
Jag har föresten 2 st SyncMaster 204B skärmar med inkopplat på varsitt grafikkort. Men det blir väl ett senare ämne om hur jag får igång båda dom

Problembeskrivning: Det började med att ingenting hände då jag tryckte på starta/installera då jag satt i skivan med Ubuntu 7.10. Det stod bara något i stil med kernel loaded, loading files 0-10000... Sedan fick jag tipset att trycka F6 och skriva in noapic. Det fungerade och Ubuntu kom igång från CD-skivan. Till en början fungerar musen och tangentbordet som är inkopplade via USB varje gång jag startar från CD-skiva, men efter ett tag slutar de jämt att fungera. Lampor lyser men ingenting händer då jag använder dom. Hur som helst så installerar jag på den nya hårddisken och allt verkar fungera på samma sätt som då jag installerade på bärbara ända tills installationen är klar. På bärbara kom det upp nån text om att jag skulle ta ut skivan och sen trycka på enter, på denna matas bara CD-skivan ut. Sedan ser jag bara bakgrundsbilden, efter ett långt tag brukar datorn starta om då jag går loss på tangentbordet. (har vid detta läge satt i ett gammalt tangentbord som är inkopplat på lila ingången...)
Jag har även ställt in i BIOS att datorn först ska kolla på den nya hårddisken då den botar. Men då datorn försöker starta så händer (nästan) ingenting. Skärmen blir svart med ett vitt blinkande understreck uppe i vänstra hörnet på den aktiva skärmen. Precis som att den håller på och letar efter någonting..? Jag misstänker att det kan ha att göra med att hårddiskarna som är inkopplade på SATA-1 och 2 är körda i RAID så att det ser ut som en stor hårddisk, fråga mig inte varför jag ställde in så från första början

Någon som har något tips på vad det kan vara för fel eller vad jag ska göra för att lista ut vad det är för fel?
Tack på förhand! / Bimpi