jag försöker få folk jag känner att sluta med win

commodore128

jag försöker få folk jag känner att sluta med win

Inlägg av commodore128 »

så fort jag hör att det gnälls om data problem  då ger jag en cd med ubuntu  men 1 på 10
har ens testat det.
folk verkar vara rädda...  eller nåt  ???

jag e jävlit nöjd med UBUNTU  inget jävla klydd med allt möjligt som man annars har med win
från A-Ö 

det enda som stör mig e att terminal kommandona varierar på ett konstigt sätt som jag ej har hunnit greppa. 

men är helt klart mer användarvänligt än win.   

vill passa på att tacka alla som lägger ner tid på detta OP.
vill gärna stödja på nåt sätt.

MVH commodore128    ;D
jag gillar linux ;-)
dags att sänka MSFT ... 
dom javlarna vill att jag ska fornya min licens  va fan det racker val med att betala en gang.
dom har fan inga granser.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

SV: jag försöker få folk jag känner att sluta med win

Inlägg av Ulsak »

Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Man ska inte få folk att sluta med Windows, man ska få folk att prova GNU/Linux :)

Vi är många på det här forumet som engagerat oss i att sprida just Ubuntu och framgångarna har varit många. Men ta inte för givet att alla är redo att lära sig ett nytt system.

Jättebra att du sprider skivor! Har ni lite att göra en dag kan du ju visa Live-CD, förklara att inget behöver installeras osv. Ta det steg för steg, visa hur saker fungerar på din egen dator osv. Sluta inte att hjälpa folk om de vill köra Windows ett tag till!

Att ha tålamod är väldigt viktigt för att folk inte ska tröttna på vår kampanj ;)
Användarvisningsbild
lokpest

Inlägg av lokpest »

they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
FritsO

Inlägg av FritsO »

Jättebra!! ::)
Men när det sedan inte funkar så står man där med en dator som vägrar funka!!

Om inte får mitt grafikkort att funka i kväll så slänger jag in Win skivan igen och börjar gå omkring och göra reklam för Microsoft!!
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

FritsO skrev: Jättebra!! ::)

Om inte får mitt grafikkort att funka i kväll så slänger jag in Win skivan igen och börjar gå omkring och göra reklam för Microsoft!!
Och du som skrev i ett annat inlägg "Jag hatar Windows"  ;)
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Beer skrev:
FritsO skrev: Jättebra!! ::)

Och du som skrev i ett annat inlägg "Jag hatar Windows"  ;)

ackja, alla har rätt att ha fungerande dator även om den skulle vara winblowsbestyckad
FritsO

Inlägg av FritsO »

Ok Nu skäms jag! :-[
Man borde aldrig prata (eller skriva) när datorn jävlas och blodsockret är lågt. Förlåt!
Men  jag ska nog tydligen använda Windows.... visserligen hatar jag Hjälp-funktionen på Win (den ger aldrig svar på det man frågar efter ) ... men jag fattar i alla fall vad där står!
Ha det så trevligt i Ubuntu familjen!
Användarvisningsbild
BrigTSD

Inlägg av BrigTSD »

FritsO skrev: Ok Nu skäms jag! :-[
Man borde aldrig prata (eller skriva) när datorn jävlas och blodsockret är lågt. Förlåt!
Men  jag ska nog tydligen använda Windows.... visserligen hatar jag Hjälp-funktionen på Win (den ger aldrig svar på det man frågar efter ) ... men jag fattar i alla fall vad där står!
Ha det så trevligt i Ubuntu familjen!
Jepp, det kanske är läge att ta en paus. Du kommer nog tillbaka. Alla kommer tillbaka...  ;D

Nä, men skämt åsido så är det ungefär så jag har förhållit mig till GNU/Linux också. Trixat och stökat på ett par år men alltid återgått till win xp när man blivit less. Sen så måste ju datorn fungera. Det är först nu som jag har tagit steget och enbart kör ubuntu. Jag har win xp på den här datorn också men det loggas bara igång ifall någon programvara kräver det. Anledningen till att det blev just Ubuntu för min del beror nog på det här fantastiskt trevliga forumet.
fredrik.westrin
Kontakt:

Inlägg av fredrik.westrin »

Ja, Xp har tyvärr varit det enklaste alternativet hittills. Jag har provat några Red hat, Mandrake/Mandriva och Suse (gjorde väl en ganska stor satsning/test med Suse 9 när de var nytt). Men har alltid gått tillbaka till Xp. Nu kör jag Ubuntu & Xp på samma dator, men det mesta görs i Ubuntu.

Det är nu Ubuntu, Mandriva och Suse på allvar kan börja tävla mot Windows hos "vanliga" människor. Men det kommer nog dröja några (ca 5 är en gissning) innan "tillräckligt" många har gått över för att det kan börja hända något ordentligt.

Keep up the good work!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"