När jag skulle uppgradera till 7.10 blev det istället en ny installation. Så vissa grejer försvan, bland annat firmwaren till wlan-kortet. Har bcm43-fwcutter-008 och xp-drivrutinen till kortet här (det var någon som hjälpte mig att fixa drivrutinen till linux). Men jag har totalt glömt hur man gjorde. Försökte med att enabla kortet via hanteraren för propiretära drivrutiner. Men jag får upp
The software source of the package
bcm43xx-fwcutter
is not enabled.
Klickade på hjälpen och det stod att vissa behövs tankas ner. Ok, har som sagt drivern och bcm43-fwcutter-008 - kan jag lägga den ena eller dem båda någonstans så att hanteraren hittar rätt o fixar det hela
EDIT: Fick tidigare upp ett felmeddelande när jag försökte installera något från Add/Remove:
"E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. "
Det verkar ha löst sig nu, men nu dyker ett annat fel upp istället. Först en ruta om att listan inte är tillgänglig och att jag behöver refresha den. Trycker på Refresh och detta dyker upp:
E: Paketet bcm43xx-firmware måste installeras om, men jag kan inte hitta något arkiv för det.
E: Internal error opening cache (1). Please report.
Vilket jag tycker är märkligt. Ja, wlan-kortet strular fortfarande - men han borde väl kunna hämta saker via tråduppkopplingen som jag sitter på (jag är ju bevisligen uppkopplad eftersom jag kan skriva det här)? (Orginalfrågan här är iaf fortfarande olöst)
WLAN-strul (bcm43xx) [Löst]
-
- Kontakt:
WLAN-strul (bcm43xx) [Löst]
Senast redigerad av 1 fredrik.westrin, redigerad totalt 31 gånger.
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
SV: WLAN-strul (bcm43xx)
skriv in i terminal
sudo dpkg --configure -a
och installera sedan drivrutinerna med properiära drivrutinshanteraren.
sudo dpkg --configure -a
och installera sedan drivrutinerna med properiära drivrutinshanteraren.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
-
- Kontakt:
SV: WLAN-strul (bcm43xx)
Löst på något sätt... Inte säker på hur. Men gick tillbaka till 7.04 och efter en hel del strul gick det tillslut.