Hej!
Försökte installera 7.10 på min bärbara Fujitsu-Siemens men installationen hänger sig med felmeddelandet "Kernel panic" både med Live CD:n och alternate CD:n. Samma sak om jag anger "noapic nolapic acpi=off" som har räddat mig förr. Vad är felet och hur kommer jag förbi det? JAg får snart kernel panic själv
Jag installerade Ubuntu på en bekants HP laptop häromdagen, den jäklades en massa och hittade lite information om att man kunde lägga till följande (detta var för den HP laptop jag hade): "noapic nolapic noapci noirqpoll nosmp".
Det kanske hjälper dig?
Det gjordet det inte för mig, tyvärr. Men jag löste det genom att installera serverversionen. Men då har man ju ett väldigt avskalat system, inte ens någon grafisk miljö finns. Detta löste jag enkelt genom att installera xserver-xorg, gdm och sedan ubuntu-desktop vilket är ett metapaket som installerar allting du har vid en standard installation av desktopversionen.
Dock så fick jag ju linux-headers-2.6.22-14-server, vilket jag inte vill använda mig av, så jag installerade istället linux-headers-2.6.22-14-generic och startade om datorn och sedan via GRUB's startmeny valde jag generic. När jag var inne och såg att allt fungerade så avinstallerade jag linux-headers-2.6.22-14-server.
Kanske kan vara värt att pröva om du inte får igång på det på annat vis?