Fick CF att funka med senaste drivrutinerna från ATI (Har ett X1300 Mobility Radeon). Men nu finns det lite andra problem. Visualisering i Rythmbox ser bara ut som skräp eller till och med så craschar x. Även effekterna av CF ser lite "hackiga" ut. Spelar ingen roll om jag stänger av Visuella Effekter i Gutsy utan skräp visualisering i Rytmbox är kvar. Får ungerfär 2300 FPS med glxgears om det är till någon hjälp.
Någon som vet vad det beror på och vad man kan göra för att det ska bli bättre?
//Lobo
Compiz + Aiglx + senaste Ati: jepp allt int bra
SV: Compiz + Aiglx + senaste Ati: jepp allt int bra
Med senaste ati menar du 8.42.3 eller? Den som heter 8.41. är inte alls bra för oss...
Jag har ett kort i samma familj, X1600, allt funkar bra för mig. Jag har dock inte den senste drivrutinen, använder mig av den som finns i paketen, 8.37.6.
Varför vill du använda den senaste? (Mer än att det just är den senaste)
Jag har ett kort i samma familj, X1600, allt funkar bra för mig. Jag har dock inte den senste drivrutinen, använder mig av den som finns i paketen, 8.37.6.
Varför vill du använda den senaste? (Mer än att det just är den senaste)
Jo menade 8.42.3. Att köra CF utan att behöva XGL var det som lockade.
//lobo
//lobo
>Att köra CF utan att behöva XGL var det som lockade.
Jaha, där ser man så det är dags nu!
Blev sugen själv så jag testade det. Det gick inget vidare, efter en timmes strul så sitter jag med xgl+8.37, och det funkar, så varför bråka...
Jaha, där ser man så det är dags nu!
Blev sugen själv så jag testade det. Det gick inget vidare, efter en timmes strul så sitter jag med xgl+8.37, och det funkar, så varför bråka...