Angående ... tja, lättja kanske.

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
weaver73
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av weaver73 »

Har kikat runt lite här på forumet några dagar nu och fått hjälp med med mycket då jag alldeles nyligen installerade Ubuntu utan att tidigare sett eller använt Linux förut.

Alldeles nyss hittade jag en tråd här som handlade om, nåja strunt samma om vad, men någon forumskribent retade upp sig lite över vad denne kallade lathet och uttryckte att vill man ha hjälp så finns ju Google.

Nu är ovanstående lite ryckt ur sitt sammanhang men jag vill i alla fall ge en eloge till alla som vågar ställa frågor (särskilt "de dumma frågorna") på forum som detta för utan er hade iaf jag inte haft mycket användning av Google eller för den delen sökfunktionen här.

Tack även till alla som svarar på frågorna eller på annat sätt försöker hjälpa till när vi lättjefulla önskar assistans.

-W-
- Ubuntu User # 9002 -
- Linux User # 435415 -
Okänd

Inlägg av Okänd »

Vänlighet på Ubuntus alla forums världen över är ett av dess principer (medmänsklighet mot andra) och därför ett av dess fördelar gentemot andra distributioner. Här ska man inte få RTFM som svar eller "googla".

Men man ska inte glömma bort heller att alla vi är människor och människor, även män ;) kan ha en dålig dag.

En sådan dag är det bäst att sätta sig på sina fingrar. :D

Välkommen till Ubuntu!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

[quote="weaver73"]Har kikat runt lite här på forumet några dagar nu och fått hjälp med med mycket då jag alldeles nyligen installerade Ubuntu utan att tidigare sett eller använt Linux förut.

Alldeles nyss hittade jag en tråd här som handlade om, nåja strunt samma om vad, men någon forumskribent retade upp sig lite över vad denne kallade lathet och uttryckte att vill man ha hjälp så finns ju Google.

Nu är ovanstående lite ryckt ur sitt sammanhang men jag vill i alla fall ge en eloge till alla som vågar ställa frågor (särskilt "de dumma frågorna") på forum som detta för utan er hade iaf jag inte haft mycket användning av Google eller för den delen sökfunktionen här.

Tack även till alla som svarar på frågorna eller på annat sätt försöker hjälpa till när vi lättjefulla önskar assistans.

-W-[/quote]
Håller med dej fullständigt! :)

Många gånger är det ju just när man är nybörjare väldigt svårt att formulera sökfrågor på ett sådant sätt att man får ett bra sökresultat i forumen eller på Google , man måste helt enkelt fråga. Jag har också haft mycket stor nytta av svaren på frågor som andra har ställt.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"